onsdag 22 december 2010

URK

Ja, jag föll...hm...hamnade i pepparkaksburken och om man väl hamnat där är det svårt att låta bli att ta en till, och en till...nu vill jag bara KRÄKAS ! Men, jag tillhör ju dem som inte kan kräkas, vilket jag kanske ska vara glad för då jag har sådana här bulimi-tankar...
Och: det är väl just det här jag måste LÄRA mig, det ÄR INTE HELA VÄRLDEN! Det är OK att äta!
Ja, efter några pepparkakor gick jag vidare, åh, köttbullarna från igår - spottade ut den för jag kunde inte svälja den...en macka? Nej, STOPP NU - det är jag ju inte ens sugen på !?! Nej, där gick min gräns och nu sitter jag här och bara mår dåligt över mig själv...hm...

Köpte ett litet "Plånbokskort" till vännen M igår, med texten: "Jag är vacker och älskvärd"...kanske skulle jag behålla det och påminna mig själv om det istället?

Nu är syltan kokt och i ugnen står "Jansson" och puttrar (gjorde en med hälften kålrot och hälften potatis)

...kvällen går vidare...

2 kommentarer:

  1. Straffa dig inte.. Det är ok, du är så duktig. Se på helheten vad du har åstadkommit med. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Nett, det är just det här jag "brottas" med nu...att kunna äta och tycka att det är ok...men det är ju ett framsteg att jag reagerar på det i alla fall *haha*

    SvaraRadera