tisdag 15 december 2009

Jaha ja...hur duktig är Jag då???

Här sitter man och irriterar sig över att folk inte skriver i sina bloggar då jag vill läsa vad som händer i deras liv...och så skriver jag själv inte i min? *hm*

Äntligen har det kommit lite snö och som det låter på nyheterna så ska det komma mer i kväll. Jag vill ha ca 30 cm (undanskottad) snö och ca -5 grader. Så ser min perfekta vinter ut. Gillar ju inte snö annars, men 30 cm är lagom för att det ska vara vitt och fint och -5 grader överlever man, utan att behöva klä sig som en mångubbe.

I morse kom mina svärföräldrar och hämtade mig, för att köra mig till Arninge. Där skulle mannen stå coh invänta oss och köra mig till BiJas ateljé vid Odenplan. Jag skulle få min gördel justerad, då den blivit lite stor nu då svullnaderna börjat lägga sig...precis innan Arninge fick jag ett sms från mannen: "Hur är det idag då? Har ni mycket snö?" och jag insåg ju att allt inte var som det skulle. Så jag ringde upp och frågade var han var? "I baracken?" GRRRR "du ska ju vara i Arninge nu !?!" NÖDLÖSNING: svärfar fick skjutsa mig till Danderyds sujukhus, där mannen hämtade upp mig och vi kom bar 5 min sent till BiJas (som jag ringt och förvarnat om förseningen). Mannen erkände själv: "Jag har minne som en guppy..."

Väl där sydde de in gördeln i ryggen, förkortade grenen och la några veck i benlinningen, så nu känner jag mig uppstramad igen. Då jag ska ha gördeln ganska länge (ca 2 mån till)sa de att det kan bli aktuellt med en ny justering och att det då bara var att ringa. Men vi kom också överrens om att jag nog kunde sy in den själv, eftersom jag är "sykunnig". Trevliga damer de där, på BiJas...

Blev sedan tillbaka skjutsad till Arninge, där svärföräldrarna shoppat lite. Stannade till i Norrtälje och handlade lite, innan de skjutsade ut mig till landet igen. De tjatar ofta om att "skulle det inte vara skönt att bo i stan istället?" "Det finns ju lägenheter till salu som ligger inne i Norrtälje..." osv osv JAG VILL INTE BO I STAN - JAG TRIVS BRA HÄR UTE !!! Och: det tar 15 min till Norrtälje, nästan lika lång tid som det kan ta för dem att ta sig ner till centrum, om de har otur med trafikljus mm

Väl hemma kom tjejerna hem. F tog med sig hundarna på en promenad, A gick ut med soppåsarna, F kom hem och hämtade in ved, jag gav kaninen mat och vi sopade/skottade lite på baksidan. Kändes bra.

Nu sprakar elden i brasan, jag har 3 brev att besvara och det blir "halv åtta hos mig" och sedan "äntligen hemma" för att avsluta tv-kvällen med "Hells kitchen".

Ja, det var allt för idag. Får se om jag blir mer flitig här nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar