torsdag 17 december 2009

TJohooo!

I morse vaknade jag utvilad och idag är faktiskt första gången som jag ställde mig framför spegeln och kunde se hur magen kommer att se ut! (eller i alla fall ungefär...) Svullnaderna håller på att lägga sig och det ser rikgigt bra ut. Man får ju tänka på att det är 2 månader kvar tills "besiktningen" + att alla infektioner fördröjt det hela. Jag är fortfarande mer svullen på höger sida och det ligger nog lite vätska kvar där, men det är på väg att försvinna så sakteliga...

Hade lovat dottern A att jag skulle fixa en pulka idag, så jag åkte in till Norrtälje och handlade lite. Köpte prinskorv, edamerost, sverigelimpa, porter och lite nougat till julgodiset...Vill ni ha ett gott julbröd köper ni mix till "Sverigelimpa" och byter ut en del vätska till en flaska porter. Vet inte var jag fick det ifrån, men jag har bakat det under säkert 10 års tid nu och det är alltid lika uppskattat på julafton. Och med mix är det ju väldigt enkelt, och går fort.

Nu då jag mår så bra gäller det att jag kan "tygla" mig och inte göra för mycket, så jag blir slut igen...men jag börjar vänja mig vid ett passivt liv...även om jag LÄNGTAR tills jag får börja träna igen. Jag ska nog börja så smått med julgodiset idag...kanske göra några sorters praliner och lite tryffel...vi får väl se...det är inte så ansträngande.

Dottern F skulle till tekniska museet idag, med skolan, och sedan skulle hon och en kompis stanna i Stockholm och julshoppa lite. Är roligt att hon börjat röra sig i storstan lite...och henne behöver man aldrig oroa sig för, hon har ärvt sitt lokalsinne av sin mor. :-)

Maken kommer hem ikväll! De ska ha kurs på firman i morgon, så han kommer hem. Skönt! De ska även ha julbord i morgon, men han har tackat nej. Blev så sur då de ändrade så de inte kan jobba in fredagarna och nu förkortat hans "helger" med en hel dag, och då tyckte han inte att de skulle få ta ytterligare en av hans fria kvällar i besittning...även om de lockade med julbord...

Vi har inte fått någon mer snö sedan i förrgår, men det är vitt och fint ute, och vore kul att få ha det så här över julen!

tjing ting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar