måndag 21 december 2009

Julvecka

Jaha, nu är den här. Veckan då vi förväntas stressa ihjäl oss ute på stan, hemma i husen och på arbetsplatserna...allt för att få en så behaglig julhelg som möjligt. Tre dagar på året som har en sådan stor genomslagskraft i allas liv...visst är det härligt med jul!?!

Och visst märktes det då jag var in till Norrtälje på förmiddagen. Det var kaos på parkeringen, kaos i affären...och så himla skönt att jag bara gled runt och handlade "det nödvändigaste". Julköpen är redan klara, så när som på några julklappar som dottern F lovat att hjälpa mig med.
Vitt är det ute också, precis som det ska...

Har ställt upp granen och den ska kläs ikväll. Mysigt att få upp den med sina blinkande lampor...är 10 år sedan jag köpte dem i USA nu...

En 38-årig man har gått ner sig i Locknesjön och drunknat...RIP...vilken jul det blir för hans familj då, jag hoppas att det inte är någon jag känner som drabbats, fast egentligen är det väl hemskt vilken familj det än drabbar - så klart!

Höger sida är fortfarande mer svullen, hård och gör ONT !?! Undrar om det verkligen ska vara så här? Men jag låter dagarna passera och avvaktar lite...så får vi se hur det blir..? Jag försöker ta det lugnt, och så fort jag gör något (som typ åker och handlar) blir jag helt slut, och kanske beror det ju på att jag då inte tar några tabletter och har ont också...men blir trött av smärta...

Har även ett annat problem: Jag hatar att sova på rygg, och därför är jag uppe till småtimmarna, för att vara riktigt krontrött då jag väl går och lägger mig...är ju tur att man får sovmorgon i alla fall + att jag sover en stund på soffan om det behövs. ;-)

Här kommer sopbilen varannan tisdagmorgon, och i morgon är den normala tömningen. Jag brukar alltid ha fullt i soptunnan, och går därför ut sent på måndag kväll med sista påsen(som gör att locket inte går att stänga helt)...givetvis hade vi även denna vecka "en påse för mycket" och vad händer??? Jo: Sopbils-j-eln dök upp nu på em!?! Får de verkligen göra så??? Är det legalt att ställa till folks liv på det viset? Jaja, här står jag nu, med en tom soptunna och redan "back" med 2 påsar, och jul är det...*suck*

Dottern F var med i lokalblaskan idag också. Hennes kör har 3 konserter med Glenn Scott, och igår var den första. Biljetterna var slutsålda till detta evenemang ("Gospel i jultid")och det hade varit en bra konsert. Åker väl på att köpa biljett till den sista föreställningen och det kan vara väldigt mysigt att gå på gospel.

Ja, nu börjar nedräkningen..! Snart ÄR det JUL !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar