söndag 6 december 2009

3 veckor sedan

Ja, på måndag är det 3 veckor sedan operationen och jag måste väl säga att livet varit lite upside down sedan dess...i normala fall skulle man stanna på sjukhuset i 2 dgr, men sedan när är jag av den normala sorten??? Nä, jag fick stanna till fredagen, i och med att jag hade fått feber och infektion. Det strulade med mina dränage också, så det var osäkert om jag skulle få åka hem överhuvudtaget den dagen, men så "behövde" de min säng och swich - på en halvtimma satt jag i dagrummet med all min packning och väntade på skjutsen hem...snopet värre...

Ja, sedan dess har det varit några turer in till KS, senast igår då de stack en tjock nål i min vänstra maghalva och tappade ur 250 ml vätska..? Jag har tydligen en "väldigt ovanlig bakterie" i kroppen och har fått ytterligare ett penicillin, med ganska otrevliga biverkningar...

Just i natt hade jag en riktig skitnatt, då jag inte kunde sova, vaknade varje timma, stirrade i taket och undrade vad det var för mening med livet? I dag har det känts som jag lika gärna kan ställa mig framför en buss eller nåt...men som tur är går de tinte många bussar förbi här på lördagar...stod i bipacksedeln att man skulle ta kontakt med läkare om man kände för att göra illa sig själv fysiskt...räknas att ställa sig framför bussen dit? Depression, magont, uppgivenhet, rastlöshet,myrkrypningar...ja,det verkar som att jag råkat ut för en del av dessa biverkningar...

I morgon är en ny dag och vi får väl se om den blir bättre - hoppas!!!

1 kommentar: