onsdag 30 december 2009

En sista blogg...

Jaha, det här blir den sista bloggen på det här året...2009...året då jag fyllde 40...hm...

Julhelgen har passerat lugnt och fint. Vi firade jul här hemma, och på juldagen var vi hem till pappa en sväng, på Ljusterö, och fikade med honom och mamma. På annandagen kom mina svärföräldrar hit och åt middag, och dagen därpå bar det av till Herräng, för att hälsa på mannens mormor.

I måndags begav oss ut på rean...mycket folk, lite parkeringsplatser...ja, ni vet hur det är...Hittade i a f några plagg på rean som jag blev nöjd med.

I går, tisdag, var jag in till stan igen för att köpa dottern A´s nya bärbara dator. Hon fick ihop pengar så det räckte till en, och ni må tro att hon är själaglad över att ha en alldeles egen dator och inte behöver bråka med syrran för att få datortid. :-) Så nu har vi 4 datorer i det här hushållet, en i var och kan konversera via msn...

Även denna dag hittade jag några plagg på rean, och då jag kom hem och visade upp dem till maken säger han: "Vilka SMÅ kläder du köper, känns det inte konstigt?" Och visst är det så att det känns lite "overkligt" att gå in på den "vanliga" avdelningen och inte behöva begränsa sig till avdelningen med större storlekar.

Senare kom mamma och pappa hit och vi åt middag. Ugnsstekt lax - mums!

Jag råkade halka till då vi gick på stan och nu liksom "bränner" det i magen...vet inte om jag ska ringa och fråga vad det kan vara eller om de bara kommer att tycka att man är schåpig..? Vifår se hur det känns i morgon.

Nyårsafton blir lugn här. Dottern F ska vara hos sin kompis R, och dottern A blir hemma vid. Helst vill jag åka till vännerna M och D, som bor "i skogen" för Kajsas skull, men vi får se hur det blir...maken vill vara hemma och jag vet att grannarnas fest drar- vilken jag inte är ett dugg intresserad av att gå på...så vem vet var vi kommer att vara..? Inte jag i af... Vi har i alla fall bestämt om oss för att äta hemma, så i morgon får jag åka och handla något smarrigt åt oss tre...

HA EN BRA NYÅRSAFTON !!!
GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar: