måndag 15 februari 2010

Dag 1

Jaha, så var det då dag 1 på mitt "nya liv"... :-)

Då jag klev upp så sken solen från en blå himmel och det gick inte att motstå att få ENERGI av ljuset. Tog med hundarna ut på vår morgonpromenad och vi sprang rakt på 7 rådjur som stod och åt. 3 av dem flydde över en åker medan de andra 4 stod kvar och bara tittade på oss, helt obekymrade.

Sedan tog jag mig till gymmet i Älmsta. Började med en rask promenad på löpbandet i 15 min för att få upp pulsen lite. Skulle sedan köra några maskiner och provade utan vikter, men det kändes alldeles för fjuttigt så jag la på vikter...mer och mer...och ajajaj så ont jag fick...men: jag gjorde det i alla fall! Avslutade med att cykla i 15 min och sedan åkte jag hem. *puh* Så var första passet avklarat och även om jag nu har ont så är det skönt att ha kommit iväg dit. Det var nog mest jobbigt psykiskt, att inse att jag inte alls klarar så mycket som jag tror att jag gör...

Beställde även en gyminstruktion för mig och dottern A. F&S har börjat med juniorgym för de som går i åk 6 och uppåt. Kravet är dock att de går en gyminstruktion + har med sig målsman och detta tänkte jag skulle vara något för dottern. Och då jag skulle boka fick jag till svar (Från en "snorkig" dam i receptionen) att det var MINSANN 8 veckors väntetid på dem!!! "jamen, då är det ju bara att boka in för annars lär hon ju aldrig få komma igång och träna" sa jag...Alltså, man undrar ju om hon trodde att jag skulle ändra mig då? Men då går de ju miste om medlemmar så jag vet helt ärligt inte hur hon tänkte..? Hur som helst bokade jag en tid den 7/4 kl 17.00

Åkte hem och städade övervåningen. Det är härligt med sol, men tyvärr ser man också hur skitiga fönster man har...hrm...och det är för kallt för att göra något åt dem just nu också, så det är bara att "blunda" och försöka tänka på något annat.

Hoppas det kommer förbi lite kunder idag!

krameli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar