tisdag 23 februari 2010

Tisdag och det snöar än...

Var ska vi göra av all snö? Hur ska vi hålla oss torra om fötterna i vår? Blir nog till att köpa sig vadarbyxor för om all den här snön smälter på en gång så blir det INTE roligt...men å andra sidan så växte jag ju upp med så här mycket snö, hemma i Jämtland, och jag kan inte minnas att det var något större problem, så jag kanske kan vänta med inköpen ett tag...

I lördags smet jag iväg till gymmet på morgonen. Tog en rask promenad på löpbandet i 30 min, gymmade 6 maskiner och sedan cyklade jag i sakta gemak i 20 min innan jag stretchade...kändes jättebra - tills jag kom in i omklädningsrummet och upptäckte att det BLÖDDE i naveln ?!? För att vara helt ärlig så blev jag LIVRÄDD! HUR kunde det hända? Om man blöder är det ju HÅL någonstans??? Är det inte läkt??? Åkte hem och duschade och ringde sedan KS. Där fick jag prata med en sköterska som sa att det NOG inte var något problem, om det bara slutat blöda...ok...kollade efter ca 30 min och då var det inget blod där *PUH*

Men riktigt omskakad blev jag i alla fall...och sedan dess har jag tagit det lugnt. Jag SKA till gymmet den här veckan igen, men inte förrän på torsdag och ev på lördag, sedan får vi se hur naveln reagerar.

Har beställt Zumba-skivorna - ÄNTLIGEN !!! Så nu går jag och väntar på att de ska ramla in i min brevlåda. Ska bli himla kul att testa!

I går var elen SVINDYR och därför släckte vi ner alla lampor här hemma och så åkte ljusstakar och stearinljus fram istället. Var rätt så mysigt. Alltid sparade vi väl några kronor...ja, jag eldar ju också och har sällan mindre än 25 grader här uppe. ;-)

Verkar som att det är kaos i tågtrafiken även idag. Jag är less på att folk KLAGAR så mycket...alltså, jag tror att både SJ och SL skulle VILJA köra trafikanterna, precis som vanligt, men nu är det så att det finns saker som vi inte rår på, och en sådan sak är ju vädret. Är ganska komiskt att folk inte bara kan släppa kontrollen och bara "gilla läget", inget blir ju bättre av att de gnäller...snön och kylan finns där...Jag tror att det är lite nyttigt för oss att inse hur "sårbart" vår supersamhälle eg är. Och skanske kan man på mådag (eller någon annan dag då trafiken flyter på) ge konduktörer och tågförare en klapp på axeln och säga: "Tänk vad skönt att du hjälper mig att komma till jobbet/mötet/semestern..." och inte ta allt så himla FÖR GIVET.

Tuffla har börjat löpa så nu får vi nog ställa in valpträffen på söndag. Blir jobbigt för alla killarna ,s om ju också börjar bli könsmogna, att var här + att vårt staket är ca 20 cm "högt" så hur vi ska få hundarna att stanna på tomten är för mig en gåta...? Får ta ett datum senare i vår istället och hoppas på att våren kommit till oss...

tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar