tisdag 2 februari 2010

Dagarna rinner förbi...

...och idag är det redan tisdag. Tyvärr har Lisa inte haft tid att träffa mig och Kajsa med Baloo, så vi får se om vi hinner, innan höglöpet är slut :-(

I morse blev jag väckt av en febrig Alice, som ville att jag skulle ringa skolan och sjukanmäla henne. Sagt och gjort. Sedan sov vi vidare och klev inte upp förrän sent...å andra sidan kom jag inte i säng förrän 02.00 i natt, så det var inte så konstigt att jag var trött.

Jag åkte in till Norrtälje för att sätta in pengar på mitt plusgirokonto. Helt plötsligt satt hon där igen...den där Grekiskan...*suck* Jag måste väl berätta ifrån början...i höstas då jag skulle sätta in Tupperwarepengar på vårt konto så satt en ny tjej där. Helt plötsligt började hon fråga var pengarna kom ifrån, och visste jag att hon kunde neka mig att sätta in dem? VA´??? Jo, det var en ny lag, och man fick inte hantera så här mycket kontanta medel utan att kunna visa var de kom ifrån. Då jag försökte förklara sa hon: "Men då ska du ju ha ett Företagskonto" och jag fick förklara allt om hur det fungerar som franchisetagare för Tupperware, att man inte har någon F-skattsedel osv. Men hon gav sig inte...då skulle jag helt plötsligt be kunderna föra över pengar till mitt konto via nätet. Jag försökte då att förklara att det är så jag jobbar - för det mesta - men då jag är hos t ex "Gamla Märta" som varken har dator eller vet något om överföringar så måste jag ta emot kontanter, och vill då få in dem på mitt konto...Men ni ska inte tro att den här människan nöjde sig med detta, utan hon malde på om att hon minsann kunde neka mig att sätta in pengarna, att man kunde misstänka pengatvätt (???) osv osv Sedan så "gjorde hon ett undantag" och satte in pengarna.
I dag kom jag då och skulle sätta in pengar på mitt företagskonto(som jag ju skaffat mig i och med att jag blev egen företagare) och då säger hon: "Det kostar 150 kr att sätta in de här pengarna...du ska "banka" pengarna i en särskilt påse i vårt bankningsfack där ute..." VA´??? Samma visa igen - vi rök ihop rejält - och nu skulle hon inte sätta in mina företagspengar på kontot heller ??? Och efter många om och men så säger hon: "Jag gör ett UNDANTAAAAG, bara för den HÄÄÄÄR gången..." (jamen så j-la snällt av henne! *applåder och busvisslingar*) Sedan fick jag ett nr dit jag kan ringa och fixa med bankning, men det kostar även det, 50 kr /deposit...
Jag blir GALEN !!! INGEN av de andra som jobbar där har någonsin sagt något om dessa avgifter hit och dit, utan har väl tyckt att det är ok, i och med att jag varit kund hos dem så länge..? Men den här ragatan ??? Usch, jag ser RÖTT bara jag tänker på henne! *GRRRRR*

Ja, det var dagens adrenalinkick det!

Var runt och handlade lite och åkte sedan hem. Nu ikväll tog jag med mig Tuffla ut på en prommis och hon ser verklgien "spöken" just nu...ALLT är "farligt"...*SUCK* Då jag skulle hem och se "Halv 8 hos mig" så blev det en ganska rask promenad, och det känns nu vill jag lova! *GRRR*

I morgon har jag ett infomöte med 2 eller 3 nya kunder. Ska bli roligt.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar