söndag 4 april 2010

Nu så ska ni få höra...

I natt har jag haft feber...eller, jag har i alla fall svettats, frusit osv om vartannat, och JAG anser att jag VET om det är feber eller inte, utan att springa och ta tempen stup i kvarten, då jag ju faktiskt levt i den här kroppen i 41 år...

Så, efter att "alla" nu sagt åt mig att ringa en läkare så gjorde jag det i morse. Här har vi något som kallas för "Husläkarjouren" på kvällar och helger, och det var dit jag ringde, och fick prata med en "syster - någon-ting".

Jag förklarade varför jag ringde och hon sa:
-"Men vad har du för symptom då?"
-"Feber?"
-"Jamen, vad har du för SYMPTOM? Du kan ju inte söka för att du har feber?"
-"Jo, jag har haft det i över en vecka till och från och tycker inte att det är normalt?"
-"Är du förkyld?"
-"Ja, det har kommit nu i helgen, att jag fått ont i bihålorna..."
-"Jamen, då är det DET som kroppen jobbar med, man har inte bara feber så där utan det beror på något annat och förkylning med feber är ett VIRUS och DET ÄR JU INGENTING ATT FÅ EN AKUTTID FÖR - VI KAN INTE HJÄLPA DIG MED DET!?!"

Jag förklarade då att en väninna till mig jobbar på en mottagning i Jämtland (tack Annmari) och att hon sagt att jag skulle gå och kolla mig för det var inte normalt att ha feber så här länge...

...och så RÅKADE jag ju säga att de kanske borde ta en sänka och kolla om jag har ngn infektion i kroppen...OJOJOJ, Jenny, BIG MISTAKE !!! Man får verkligen inte tala om för vården vad DE ska göra - vem är jag , doktorn kanske?!?

Jag kan ju säga som så att jag gick inte ens in i disskussionen om att jag ju normalt är väldigt "lågtempad" och ligger på 36,2-36,5 i "normaltemp" och att då ÄR 38,5 ganska MYCKET feber (detta är något som de tog med största allvar inne på KS, efter operationen, och konstaterade att det faktiskt VAR så, inget jag själv hittat på...)

Nej, hon SNÄSTE AV mig och sa:
"-Tänk så här: vi finns här hela dagen och du kan ju återkomma om det fortstätter, *harkl* jag menar tillkommer något symptom..."

Tack o hej - jag la på luren.

De har öppet 08-20 på helgerna och jag undrar hur långt skift hon har? Kanske provar jag ringa senare igen, vi får se...just nu orkar jag inte ens tänka på det...tar 2 alvedon och går och lägger mig igen...

kram kram

2 kommentarer:

  1. Herreje detta är ju inte möjligt !!! Jag fick min tid på VC inom tre timmar ! tack och hej klart du ska få hjälp med pencillin så där kan du ju inte ha det ! du får ta det med VC på tisdag när det blir vardag igen...
    dagens pucko - jourcentralen !
    kram monika

    SvaraRadera
  2. Ööööhh??? Jösses!
    Hoppas hon är hemma å sover vid det här laget!!!
    Ring igen!
    Kramar om!
    Nina

    SvaraRadera