söndag 6 maj 2012

En söndag i början av maj...

...och vi har eg inte gjort någonting "vettigt"...men sååå skönt det är att ha sådana dagar också! kl 12 var det anordnat en "Byvandring" här i byn, och då vårt hus varit en smedja för länge sedan hade vi blivit förvarnade om att det skulle komma folk och stå utanför vårt hus och prata. Jag tänkte i mitt stilla sinne: "jaja, det blir väl ett litet gäng..." LITET GÄNG ??? Alltså, det VALLFÄRDADE folk till denna byvandring, och jag gissar på att de var ca 75-100 pers!!! Vad ROLIGT att det var så många som hade intresse av att gå med! Vi gick INTE med. Varför? Ja...vi hade bara inte lust. Ibland måste man väl få känna så också? Mannen och styvsonen D hjälptes åt att bära upp en möbel som svärfar gjort till mig, efter min ritning, och som jag nu ska måla klart så den kommer på plats. Det är en kombinerad sko- och förvaringshylla till hallen. (bilder kommer senare)och den har stått i vår absolut minsta passage, på nedervåningen och när den nu kom bort därifrån känns det som att det är jättestooort där nere :) I går hade ju mannen herrmiddag här. Han bjöd på blomkålsmos och ugnstekt lax med baconlindade haricote verts. Till efterrätt blev det cheescake och hallon. Själv höll jag mig i sovrummet på nedervåningen, med tv, dator, wf, så det gick ingen nöd på mig inte! :) Ja, efter middagen drog vi iväg till Friskis. Jag för att jobba i receptionen, och mannen för att träna. ...och nu är helgen snart slut, och det är bara 1½ v tills jag börjar på CLAS !!! SPÄNNANDE!!! krameli

4 kommentarer:

  1. TACK!! <3 Jag är jätteglad över att få bli toppbloggare :)

    Hihi nää tv:n fick stå kvar.. ;)) (Någonstans måste man ju dra gränsen..)

    Kramis

    SvaraRadera
  2. sv: Vad kul med ett nytt jobb, trivdes du inte på det förra eller var det bara ett nyttigt byte det handlade om?

    Åh Öland! var där som liten men har tyvärr inte kommit tillbaka dit sedan dess :(

    SvaraRadera
  3. Men oj, så mycket folk.. Hua då!! Antar att det var roligare att stå inne och se dem än att stå därute ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Sâ kul med herrmiddag. Det kanske jag skulle föreslâ för gubben som aldrig gör nâgot.
    Javisst var det kul att Fnulan vann. GRATTIS till henne.

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om du skulle bli sugen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/may/real-life-stjarntecken.html

    SvaraRadera