onsdag 9 maj 2012

Pust!

Dottern A har fått ett glädjande besked idag! Hon har en vän som varit väldigt trasslig, och ja, faktiskt så trasslig att hon fått flytta till ett fosterhem, någonstans uppåt i landet. Den 4/4 skrev en vän till henne på FB: "Fy så hemskt att det här hänt dig, jag kommer sakna dig så j-kla mycket, din för evigt, hoppas du har det bättre där du är nu" Genast gick ryktet att denne vän tagit livet av sig... och dottern A blev helt förkrossad. :( Jag sa till henne att hon inte riktigt skulle "tro" på det förrän vi fått det bekräftat. Ingen annan skrev på denne väns sida, och det brukar ju vara så att då någon ung försvinner så är det massor av folk som skriver på deras fb-sidor, så jag kände på mig att det var något som inte stämde riktigt. Men idag kom det ett brunt kuvert adresserat till henne. Jag trodde det var en konfapresent så jag la undan den och öppnade den nu ikväll (för att ta bort det bruna kuvertet) men: det var ett handgjort kort med ett brev ifrån just denna vän !!! Hon skrev att hon nu bor i Norrland, har ingen dator och ingen mobil, men att hon saknar dottern A väldigt mycket och hoppas att hon svarar på brevet. Jag väckte dottern A och läste upp det för henne och hon blev SJÄLAGLAD!!! ...en liten praktisk sak fattades bara...hon har inte skrivit någon adress, men A ska fråga hennes storasyster om hon kan få den. Skönt att hon blev så glad, och det spelade inte alls någon roll att jag öppnat kuvertet, hon förstod mycket väl att jag trodde att det var en konfapresent... GULLUNGEN !!! Så nu vet jag en tjej som sover gott i natt. krameli

2 kommentarer:

  1. Vilken lycka, jag ryser av glädje för hennes skull. Så kul, hoppas att hon nu får adressen så de kan hålla kontakten. Kram

    SvaraRadera
  2. Men åååå så sött!!!!!
    Skickar du mat? I am hungy =)

    SvaraRadera