tisdag 8 maj 2012

Hur ska en blogg vara?

Jag sitter här och surfar runt på lite bloggar och måste fråga lite vad ni tycker om bloggar och blogginnehåll? Alltså, det finns ju företagsbloggar, och de handlar om företaget, det förstår man ju, och så finns det bloggare som är anlitade för att blogg om en viss sak... men det jag tänker mest på är hur ska en vardagsblogg vara? För MIG ska den vara personlig, rolig, men också allvarlig ibland. Jag vet en tjej som har en blogg, och ALLA hennes inlägg är sååå "roliga", glättiga och putslustiga. Det står ALDRIG något personligt i den bloggen, utan bara yta yta yta... Faktiskt tycker jag den är tråkig att läsa, då jag inte tycker att hon låter läsarna komma nära henne, ändå så påstår hon att det är en "vardagsblogg" om hennes liv..? För mig är bloggen ett andningshål. Ett sätt att förmedla mina känslor och tankar. Om sedan läsaren inte håller med mig eller tycker att jag gör "fel", ja då rycker jag bara på axlarna, för det är MIN blogg och JAG GÖR SOM JAG VILL !!! *plutta er!* ;) ...och likadant är det ju för tjejen jag skrev om tidigare i detta inlägg, men ändå... olika bloggar(-e) ger olika intryck, helt klart. krameli

2 kommentarer:

  1. Jag gillar dig "precis som du är"
    :-) lagom blandning av allt.
    Sitter i soffan och är mosig av amärtlindring och handen i högläge. gott att vara hemma-
    mamma mia

    SvaraRadera
  2. Svårt det där, kan vara så olika i bloggandet beroende på vart man befinner sig i livet. det finns perioder som jag har varit otroligt personlig. Kanske för mycket. Sedan kommer de perioder då man vill hålla allt på ytan. det viktigaste är nog att man är sig själv. Kram

    SvaraRadera