söndag 11 mars 2012

Åka 22 mil ToR bara för att se talgoxen ???

Ja, precis så var det! Vi hade ju siktet på att vi skulle behöva åka upp till Falun för att se Talgoxen, då det var närmsta plats man kunde beskåda den på, men så såg jag en notis i Norrtelje Tidning att de skulle ha en visning av Talgoxen i Stenhamra just idag, mellan 12-16.

Så jag, mannen, dotter F och hennes pojkvän packade in oss i bilen och åkte dit.

För er som inte riktigt hänger med så är det så att vi vill bygga ett hus, en Fiskarhedenvilla som har namnet "Talgoxen" och den kan ni hitta här!

men så är det ju så att om man ska bygga ett helt nytt hus kan man ju inte bara titta på en ritning utan man vill ju gärna få gå in i huset och liksom "känna av" atmosfären också, och det var just DET som vi skulle göra denna strålande söndag!

Familjen som byggt huset ska flytta in om 3 v och mannen i familjen var med på visningen vilket var väldigt positivt, då man ju kan prata tex "ekonomi" med honom på ett helt annat sätt än försäljarna... Den här familjen hade även ritat om huset och gjort lite annorlunda planlösning och det satte ju igång hjärnan med ideér på vad man SKULLE kunna göra. Vi VILL ha ett sådant hus!!!

Så nu är det lite saker som MÅSTE fixas: först och främst måste jag fixa mig ett till jobb, så jag ökar på min inkomst till en mer stadig månadsinkomst (utöver firman alltså), och sedan måste ju tomterna där vi vill bygga bli till salu. De har nu släppt 8 tomter i etapp 1 och vi är intresserade av etapp 2 - helst 3, så det känns inte som att det är någon panik direkt *haha*

Men det var SKÖNT att göra den här utflykten och få sväva ut lite i tankarna, och sätta FOKUS på målet!!!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar