lördag 10 mars 2012

Wihoooo - en update ifrån internetlösa hemmet!!!

Snodde mannens... dong? (vad fult det ordet är , vem kom på det???) och dotterns dator vid köksbordet och faktiskt - jag har uppkoppling här!!!

Alltså, att vara utan Internet är inte roligt! och man inser plötsligt hur mycket man faktiskt använder datorn...vad gjorde man förr? Jo, man använde säkert så primitiva saker som kokböcker, uppslagsverk och telefonkatalogen... men hallå, vet ju knappt hur man gör längre???

Ungefär som att koka ägg... vi fick en äggkokare för säkert 15 år sedan, av en kompis. Och efter det har vi ju aldrig behövt komma ihåg några koktider för hård/löskokta ägg...och så gick den en dag sönder!?? Hur DUM kände man sig inte då man fick lov att slå upp i en kokbok hur LÄNGE MAN SKULLE KOKA ÄGGEN ??? Å andra sidan är det ju bra att man kan släppa sådant "onödigt vetande" då man inte behöver ha det i skallen.. Vi köpte för den delen en ny äggkokare så nu är vi lyckligt ovetande om koktiderna igen :)

I kväll är det ju Mello, och på tal om onödigt vetande... igår då jag satt i bilen så handlade ju alla  program om just mellon, och jag lyssnade på då ulf Elfving gick runt i globen och intervjuade folk, samt att de fick önska låtar...och vet ni... det var en som önskade "Dag efter Dag" med Chips - ifrån NITTON HUNDRA ÅTTIO (om ni glömt bort den så var Chips alltså Kicki Danielsson och Elisabeth Andreassen) och (här kommer poängen):
Jag satt där och sjöng med I HELA LÅTEN !!! ALLA ord bara fanns där i mitt minne, inte en endaste liten textrad missades ??? HUR är detta möjligt??? VARFÖR har jag liksom sparat en sådan låt i mitt minne???
...Kan ju bero på att jag då var i den åldern att vi på "Roliga timman" alltid hade en "Skolans Melodifestival" där vi mimade och dansade och jag var ju sällan bara med på  EN låt, utan deltog gärna i flera nummer, gärna solo också... jodå jag VET var mina tjejor fått sin linslushet ifrån !!! ;)

Men ändå..? måste väl ha hänt en hel del sedan 1980 som vore "viktigare" att spara i minnet???

I kväll flyr mannen fältet här... Han ska på sin månatliga herrmiddag. Själv ska jag helt klart sjunka ner i soffan och se MELLON !!! I år är det ju verkligen "en salig blandning" av låtar och gengrers.

Men: Mannen ska även "jobba" lite för mig ikväll... (oj, nu kanske vi inte ska bli SÅ intima tänker ni) Jo, jag buzzar ju just nu Millicano kaffe och han ska faktiskt få ta med sig det till herrmiddagen och bjuda dem på, så vi får fler utlåtanden på denna buzz. Så han får bli min buzz-bulevan helt enkelt :)

Nej, nu säger hundarna att de tycker att deras matte är skittråkig och att de faktisk är JÄTTE-hungriga...men hur ska jag kunna slita mig ifrån datorn? Jodå, jag återkommer senare ikväll - lovar!

kram kram
ifrån en BLOGG-HUNGRIG Jenny

3 kommentarer:

  1. ha ha känner igen mig där. Ibland hör man låtar som man inte hört på kanske 10 år, ändå kan man texten utantill. Skrämmande.

    Ha en bra mello kväll utan herrn ;)

    kram

    SvaraRadera
  2. JA nu får du ta och skärpa dig vännen!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blir extra blogghungrig när du inte har internet, men du skall se att du snart är tillbaka och kan ta igen allting :) Kram

    SvaraRadera