fredag 30 mars 2012

RELAX !!!

I dag har jag varit hos psykologen igen och idag har vi påbörjat ett arbete...att lära min kropp att slappan av på kommando... inte så lätt, men meningen är att om några veckor ska jag liksom kunna säga åt kroppen att "nu SKA vi sova" och att jag sedan gör det också...*haha*

Vi började med överkroppen och nästa gång blir det underkroppen... men det kanske låter skönt att göra en relaxövning, men det som hände i mig var att jag tyckte det var lite obehagligt...troligtvis var det mitt kontrollbehov som inte gillade att jag inte visste vad som "komma skulle", att jag liksom fick förlita mig på att psykologen gjorde/läste rätt instruktioner till mig...Nu ska jag på egen hand försöka göra dessa 2 ggr/dag, och nästa gång ska vi ta underkroppen också Hon säger att det inte är helt ovanligt att man ifrån början känner obehag, att kroppen liksom stretar emot, så jag får väl anse mig "normal" i det då *asg*

Nu ska här bakas, för i morgon ska vi ju hal kalas för mannen, och ikväll blir det ju ... LET´S DANCE !!!

krameli

1 kommentar:

  1. Bra övningar det där, något många skulle lära sig.. Hoppas att de funkar bra på dig och får dig att slappna av ordentligt. Kram

    SvaraRadera