onsdag 21 oktober 2009

Första dagen har flutit på...men ahhh så ARG jag blev på skolan !!!

I morse tog jag med mig hundarna på en långrunda. Ja, jag VET att lillan inte ska gå så långt, men hon tyckte det var roligt och jag kände att jag bara var tvungen att få gå en sväng. Då jag kom hem tog jag och körde Må Bra´s träningspass på DVD med 25min funktionell träning. Det gick superbra, och jag gillar det passet.

14.30 hade jag utvecklingsamtal med dottern A och hennes lärare. Där kom det fram att idag på SO´n (som de har med en ny, manlig lärare, M) hade de pratat om rökning. Och då hade han fått barnen att först gå och knacka dörrr i området närmast skolan, då han "glömt" köpa cigaretter, och de fick gå och TIGGA en cigg !!! Sedan gick de tillbaka IN I KLASSRUMMET och DÄR INNE hade de fått PROVA ATT TA ETT BLOSS !?! De fick inte dra ner det i lungorna, utan de skulle blåsa ut på ett papper, för att visa "hur lungorna blir då man röker". VA ´?!? Vad skickar han för signaler till barnen ??? "Det är ok att prova en gång" och DET ÄR EN KRIMINELL HANDLING att ge cigaretter till minderåriga!!! Att sedan låta dem röka, och göra det själv INNE I KLASSRUMMET, där allergiska barn ska gå, samt att alla som var där inne blev utsatta för passiv rökning !?!

Nej, jag flög i taket!!! Ringde runt till några andra föräldrar och de höll ju med mig, så klart. Sedan ringde jag rektorn och hon skulle "prata med M i morgon och höra vad som hänt" och "det här var ju inte bra..."

Jag kommer att ringa POLISEN i morgon och höra hur jag ska göra? Detta kan inte vara tillåtet !!! Och denne M ska vi med FÖRTROENDE lämna våra barn hos ??? Helt SJUKT !!!

Samme M gjorde en dumhet för någon månad sedan, då det var "Skoljoggen". Då hade några barn hamnat på efterkälken, och eftersom det var dags för lunch och de riskerade att inte hinna tillbaka till skolan så skjutsade han dem i bilen. Och så de var "för många" så fick barnen åka - obältade- och i bagageluckan !?! Redan DÄR gjorde han ju ett STORT fel, men då tyckte jag väl att "Ok för den här gången, ingenting hände ju - som tur var"... men nu detta???

Nej, jag kommer att gå vidare med det här, även om rektorn inte ville det (så klart!) Det handlar även om att markera för barnen att det här INTE var ok.

GGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

2 kommentarer:

  1. men vart håller världen på ta vägen, llika bra han bjuder dem på en stadig sup också på en gång.....stå på dog och sätt dit den typen alltså!! kramelikram

    SvaraRadera
  2. Va är det sant det värkar ju inte riktigt klokt. Är vi på väg tillbaka till sten åldern eller?
    Kram Martina

    SvaraRadera