torsdag 29 oktober 2009

Mera bak!

...inte på mig alltså, utan jag har bakat mera idag...eller ehhh...jag hoppas ni hänger med?
I dag har jag bakat matbröd på 3 liter mjölk, så nu finns även det i frysen tills jag kommer hem ifrån sjukhuset. Jag ska nog baka lite till, till brukshundklubben också, men det tar jag någon annan dag, för jag hann "bara" med 3 satser idag.

Dottern F hade söta vännen A här idag. Tänk att de hängt ihop sedan dagis, och är fortfarande så nära vänner. A brukar ju även fira jul hos oss, då hennes föräldrar är muslimer och inte firar jul. Men jag tycker det är "stort" av dem att låta henne fira en "svensk jul" med allt vad det innebär. De är "vettiga" tycker jag.

Min CK-leverans skulle dyka upp idag, men den kom inte..? Har ingen aning om var den kan ha tagit vägen, men hoppas att den kommer i morgon i alla fall. Kunderna vill ju handla och jag vill ju sälja *L*
De ringde upp från banken idag och har beviljat mig en företagskredit och skulle ordna med företagskonto osv. JIHA !!! Nu kan jag sätta igång "på allvar".

i kväll var det styrelsemöte på brukshundklubben, vilket kändes lite seeegt...blir lite "tjaffsigt" ibland och spårar ur med sådant som vi inte behöver prata om just där...men men...

Jag har börjat fundera på om jag även ska göra julens praliner innan operationen? Det gör ju inget om de ligger i frysen fram tills dess...vi får se...

Operationen är en dag närmre och jag är 100 gånger nojjigare över det här med att bli sövd. Känns riktigt läskigt att vara så utlämnad, men det ska säkert gå bra. Jag VILL ju ha operationen och tänker då inte backa ur eller något sådant, men jag känner att det ska bli skönt på onsdag, då jag får prata med läkarna och förhoppningsvis få svar på en del av mina frågor.

Funderade på hur FORT allting gått egentligen...för bara 1 år sedan satt jag här med en kroppshydda på nästan 116 kg...(och då hade jag ju gått ner 16 kg sedan jag vägde som mest, 2002) Ett år senare sitter jag här, 51 kg lättare (totalt 67 kg) och väntar på operationen??? Jag har även gjort detta till mitt "jobb" och startat eget företag. AMAZING !!!

Nej ... nu är det allt dags för den här damen att gå och lägga sig och sova...är trött i hela kroppen idag, och känner hur SKÖÖÖNT det ska bli att sova...

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar