måndag 26 oktober 2009

Oj vilket race!

I går började jag dagen med att ha en lunch på Brukshundklubben. Alltid lika trevligt och jag får mycket uppskattning för mitt jobb där, det är kul! Jag älskar ju att laga mat och baka och har skämt bort dem rejält den här hösten *S*

Sedan åkte jag hem och vid 14.30 dök de första två valparna upp...sedan bara vällde de in här, en efter en, och till slut hade vi ÅTTA valpar som sprang omkring som GALNINGAR inne på tomten...som förvandlades till lervälling i det "härliga" vädret vi fick (tack vädergudarna, det var "snällt" *hrm*) De största hannarna väger 18 kg, medan den minsta tiken väger 14, så det är en väldig skillnad på dem, men de har verkligen blivit välartade och trevliga hundar! Och vi har hittat så himla bra köpare till dem! Alla är entusiastiska och engagerade i sina hundar och alla har det väldigt bra, och det känns ju skönt.

Efter en stund ute gick vi in...ojojoj...huset har ALDRIG varit så skitigt någon gång...men det var bara att låta dem hållas. Vi fikade och fick en trevlig pratstund innan de åkte hem. Några ville ha hjälp att klippa klorna så det gjorde vi.

...sedan var det bara att sätta igång och städa! Skåpluckorna i köket, elementet i matsalen, soffan...ja, det var LERA överallt!!! Tog några timmar så var huset återställt *PUH*

Nu blir det inte någon valpträff förrän efter nyår, i och med att jag ju ska operera mig i november.

tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar