tisdag 3 april 2012

Dilemma!

Ja, igår kom det ett mail... ifrån guldsmedsbutiken jag var och provjobbade i, och som jag inte hört ett ljud ifrån sedan dess...

"Hej Jenny! Vi har nu haft några tjejer som provjobbat varav en har varit en längre tid, men det känns inte riktigt bra. Och då du var vårt andrahandsval undrar jag nu om du fortfarande är intresserad och vill komma in och jobba lite igen, kanske en tisdag t ex..."

VA´??? Men... Usch, nu ställdes allt på sin spets och jag vet varken ut eller in???

Alltså, så här är det: Jag VILL jobba på Clas Ohlson!!! Men vet ju inte när jag får svar ifrån dem..? Samtidigt så VILL jag ha ett jobb, oavsett, men jag måste säga att då jag provjobbade var jag ju inte så där sprudlande entusiastisk efteråt, och ryggen kajkade ihop helt, då det är väldigt liten yta man står på...

Clas Ohlsons skulle höra av sig, då de fått ihop sitt team, oavsett om man kommer med eller ej, men de kunde inte säga annat än att det kommer ta lite tid ... Det är ca 1½ v sedan jag var där på intervju, och det är ju eg inte så många dagar som gått... Men tänk om jag INTE får det???

Alternativet då... ja, det skulle vara att gå dit och jobba och liksom "låtsas som ingenting" och får jag sedan jobbet på C.O ska jag då släppa bomben... detta alternativ känns INTE som jag direkt. Hur schysst är det liksom?

Att "ligga på" C.O vill jag inte heller. Risken är ju att man då blir "en jobbig j-el" och sorteras bort, och de sa ju att det skulle ta lite tid.

Ja ni ... DILEMMA !!!

Hade ju varit plättätt om det var så att jag faktiskt ville ha båda jobben lika mycket, men så ÄR det ju inte nu.

*SUCK*

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska säga till dom på Guldfynd att du söker andra jobb MEN kan tänka dig jobba där när det behövs tillsvidare - utan att bestämma ett datum liksom.
    Jag tror det lönar sig att vara ärlig, för ingen binder ju upp sig på ett jobb som är bara typ en dag/v för all framtid.
    Så skulle jag ha gjort. Men det är ju jag det :O)
    Lycka till i ditt val
    kram monika - som aldrig kommer till skott att skriva, men det kommer en förklaring till det :/

    SvaraRadera
  2. Jag skulle ta det på gulfynd.. Skulle jag sedan få jobb på C.O skulle jag säga som det är då till guldfynd att du har fått ett jobb av alla de ansökningar till olika jobb som du har sökt och att det jobbet känns som det du vill ha. Kram

    SvaraRadera