torsdag 12 april 2012

Sotaren har varit här!

Ja, idag har sotaren varit här. Jag fick en lapp där det stod att han skulle vara här någon gång mellan 10.45-15.00...så jag gick här och väntade, och frös... Kunde ju inte tända en brasa då han skulle komma och sota... Men till slut kom han och han skulle även upp på vinden och göra någon brandkontroll, och med tanke på det som hände i påskhelgen tyckte jag det kändes tryggt att han kollade. Och allt var bara bra så nu är det bara att elda på igen :)

En konstig sak med detta är att först kommer han till mig, sedan åker han iväg till någon annan i byn, för att sedan komma hit igen och gå till en av grannarna. Om någon vecka eller två dyker han upp igen, hos andra grannen, åker iväg osv osv. Alltså: De betar inte av område för område, vilket gör att han får spendera väldigt mycket tid i bilen..? Trodde att de flesta företag ville effektivisera sina tjänster, och då borde det väl vara naturligt att ta alla hus i ett område en och samma dag? Men nej... så gör inte våra sotare inte!

Mannen åkte ifrån sin dator i morse - stackarn... men han kommer hem igen i morgon så han får klara sig med att surfa runt lite i mobilen... skulle tro att han då återgår till att somna i soffan framför tv´n, vilket var standard innan han fick igång internet i lägenheten ;)

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Man kan ju tycka att det är en massa restid för sotaren, men det kanske handlar mest om att alla är inte hemma samtidigt.

    Sömnen ja... konstigt att du inte däckar. Jag har svårt att somna med, men när jag väl somnar sover jag hur gått som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men du... ta helgen och vila upp dig kvinna! Och pengar är överförda men med vår bank kan det ta 3 dgr tyvärr!!
    KRAM

    SvaraRadera