lördag 21 april 2012

Lördag hemma hos Familjen Höök

Jaha, så blev det lördag... och vi har, som vanligt, varit in till Norrtälje och handlat och sedan har jag (som vanligt just nu) städat... att ha 3 hundar i detta väder är INTE roligt! Det är ju tur att man älskar dem så mycket för annars hade de inte blivit långvariga här. Sedan gick vi faktiskt ut på en promenad, Mannen och jag. Supermysigt! Självklart fick RunKeeper följa med och det blev lite över 4 km. Men jag har känningar efter de föregående dagarna, så löpbandet får vara idag. Tar igen det i mogon istället ;) Sedan skulle jag baka pizza, men inte vilken pizza som helst - utan LCHF-pizza. Superspännande! Och den blev riktigt uppskattad av familjen också! receptet hittar du på jempasmatochbak.blogg.se Jag är ju inte riktigt för LCHF. Eller i af inte det här med att man ska VRÄKA i sig fett. Jag tror inte det är bra för kroppen och att det kan bli tokigt på längre sikt. Men man kan ju faktiskt äta "LCHF-ligth-variant" och äta måttligt med fett :) Dvs att man provar lite recept ifrån LCHF ibland och tar till sig alternativ till snabba kolhydrater, som blomkålsmos t ex. Supergott och knappt några kolhydrater alls. Dottern F äter ju just nu en GI-variant och skippar de snabba kolhydraterna (ris,pasta, potatis och bröd) så jag har nu bakat LCHF-bröd till henne och idag blev det alltså pizza. Hon njöt i fulla drag: "Det smakar ju verkligen pizza!" *big smile*
Nu ikväll är vi ensamma hemma, mannen och jag, så jag slötittar lite på tv medan han spelar på datorn... typisk lördagkväll hos Hööks :) kramiz

3 kommentarer:

  1. Det ser gott ut :) Själv tror jag på en normal kost, dvs bra urval av allt ur kostcirkeln :) För mycket fett skulle innebära en massa motion och helt okej om man vill ha det så, gillar man inte motion så mycket så skall man välja att äta mindre fett ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Åh pizza, vad gott...
    Jag har tappat allt, vill bara dränka mig i närmasta vattenpöl. Vilken ångest man kan ha.

    SvaraRadera
  3. Ser så gott ut! Hoppas du får en fin start på nya veckan nu Kram

    SvaraRadera