onsdag 25 april 2012

Iron Sky

Iron Sky Komedi, Sci-Fi, Action1 timme 33 minuter 1945 flydde nazisterna till månen. 2018 är de tillbaka. Vid andra världskrigets slut flydde nazisterna till ”the dark side of the moon” och byggde upp en hemlig månbas, en flotta med rymdskepp och förberedde sig för att erövra jorden. När en amerikansk astronaut landar lite väl nära månbasen och tillfångatas, tillsammans med sin fantastiska smart phone, inser man att ett teknologiskt genombrott skett på jorden och åker för att hämta fler. Väl där, 70 år senare, är det dags. Fjärde riket ska resas. Ja, vad ska jag säga om den här filmen då? Jag visste ju redan då vi åkte dit att det inte var en film i "min smak", men eftersom det är så trevligt att umgås med mannen och mysigt att gå på bio, så visst - den går vi på! Den var smårolig ibland och visst, jag skrattade - ibland... men däremellan... ja, det är inte min typ av film helt enkelt. Men mannen tyckte den var bra ! ...så nu är han liksom "skyldig" att följa med mig på en film som JAG väljer!!! MYSIGT var det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar