torsdag 5 april 2012

Men tänk så det kan lösa sig ibland...

I morse fick jag ett mail ifrån guld-butiken att hon gärna "chansade" lite så om jag ville kunde jag få komma in och jobba några tisdagar i alla fall...så fick vi se sedan vad som händer...

Jag åkte in till la stada för att handla lite och då jag kom hem var dottern F hemma och sa: "Mamma, du ska ringa Mathilda på Clas, för hon ringde nyss!"
*GULP!!!*

Glad ihågen ringde jag upp och naturligtvis var det upptaget, och jag lämnade ett meddelande och sedan ringde hon upp mig.

"Jo, jag sitter ju nu här och ringer runt till alla som sökt tjänster hos oss, och det är så här... att vi vill jättegärna ha dig med på tåget! Det blir bara 44,44% till en början, men vi är ganska säkra på att det kommer att utökas framöver. Vi vill hellre starta lite "försiktigt" så vi slipper säga upp någon senare..."

WIHOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JAG SKA JOBBA HOS CLAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och då blev det ju inte något problem med Poraths heller, utan jag mailade bara och talade om att jag nu fått tjänsten :) *nemas problemas*

I nästa vecka kommer kontraktet som jag ska skriva på och sedan får jag även ett "startpaket" med "allt du behöver veta", och den 16/5 kör vi igång!!!

YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Jenny!

    Följer din blogg sedan du bloggade på Cambridge. Jag måste bara säga GRATTIS till jobbet på Clas O! Du är ett gott exempel som visar på att man kan få jobb trots att man inte är purung eller högskoleutbildad (som jag tror att du inte är).

    SvaraRadera
  2. GRATTIS !!! Gissa om jag är nå avis då !!!! Lycka till
    Bra start med en halvtid, så du får känna hur kroppen svarar på att jobba med mycket stå/gå/lyft.
    kram kram

    SvaraRadera