söndag 1 april 2012

Ungar!!!

Ser på Facebook att en av dottern A´s närmsta vänner ska flytta, och jag skriver givetvis och undrar Vart? "Till Uddevalla. Mamma har fått ett chefsjobb på kontoret som hennes jobb har där nere, och då kommer hon tjäna mer pengar så vi flyttar."

Jag blir genast lite orolig och undrar hur det blir med skolan osv. Jodå, han måste byta skola (han går 1:an på gymnasiet) och då försöker jag liksom vara lite peppande och skriver: "Men det kanske är kul i Uddevalla, ligger ju nära Göteborg, och det tar inte så lång tid att åka till S-holm med X2000..."

...och då dyker han upp på chatten och säger: "Jamen det roliga med det är ju att det är första april idag ;) April april! "

Va´??? SKITUNGE !!!

Nu går jag och lägger mig och då jag vaknar ska jag vara på min vakt - hela dagen !!!

kram

5 kommentarer:

  1. Ja, dessa ungar alltså :P

    SvaraRadera
  2. Hahhaha men du kan gott ha det ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken kul berättat när du var liten :) Ja, det får vara till en gräns det där med skojjande och lurandet till första April, det får ju inte går till överstyr så det kränker någon annan.

    SvaraRadera
  4. Haha.. ;) Ja dessa ungar!
    Min systerdotter skrev att hon hade gift sig, men det hade hon ju inte!

    Målningen, ja den går framåt. Inga större ändringar direkt. Köksluckorna blir antikvita precis som innan. :) Kram

    SvaraRadera