söndag 8 april 2012

Påskdagen

Vaknar upp till en ny dag och känner mig lite vissen...men, med lite nässpray, allergitablett och en kakaoshake ordnar sig det mesta :)

Dottern F och pojkvännen åkte till Täby C så vi blev ensamma idag igen. Tog oss en prommis med jyckarna, men precis som igår såg det skönare ut ute än det faktiskt var...jaja, vi kom ut i friska luften i alla fall och hundarna fick rasa av sig på ängen en stund.

Sedan fixade jag lite fiskgratäng och så åkte vi till gymmet, maken och jag. Han har tränat och jag stitter ju i receptionen och får träffa alla glada mysiga motionärer.

Men om ca 10-15 min blir han upphämtad av vännern Vivvi, som ska ge honom skjuts hem till dem, och där ska han och Tobbe dricka whisky, tills jag slutar här (21.15) och åker och hämtar upp honom...hm...Tobbe är förvisso förkyld, så han kan ju skylla på att han måste slå ihjäl lite baciller, men mannen..? Ja, han säger att det är för att bacillerna inte ska bita på honom... dålig ursäkt eller vad ? *asg*

Jaja...vi får väl hoppas att de är i ok skick då jag hämtar honom i af...

kramiz

5 kommentarer:

  1. Hoppas att han får det trevligt där, nog finns det lite baciller lite överallt just nu, jag känner mig själv hängig så där varannan dag, så de petar bara på mig och går vidare. Nästan bättre att bli riktigt sjuk så är det bra sedan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag harar att gå och "dra" på en förkylning...bättre att bli rejält sjuk i några dagar.

      Radera
  2. Ja usch för denna förkylning.. =/ Skönt med lite egen tid i bland med =). Hoppas ni får en bra dag, kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att mannen hade det trevligt igår. Hur skall du göra med friskis & svettis sedan när du börjar att jobba ? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Clas stänger 15 eller 16 på söndagar så det påverkar inte mina timmar på Friskis, som ju är 19-21.15. Hinner ju hem emellan också. :)

      Radera