torsdag 12 april 2012

Påsktraditioner

Yohannas real life den här veckan har handlat om påsktraditioner...

Och vad har vi för påsktraditioner då? Ja, nu är ju tjejorna så stora att det inte är några påskkärringar som ska kläs ut, och inga ägg målas...

Så vi äter alltid en "påskmiddag" tillsammans med en buffe bestående av ägghalvor med räkor o mayo, och ägghalvor med kaviar, citronmarinerad sparris, rökt lax, och i år blev det tjälknul med potatis och rödvinssky...

Och trots att tjejorna är stora så vill de fortfarande leta efter sina påskägg så det får de göra.

Då jag var liten var jag alltid hos farmor och farfar på sportlovet och då knöt vi fjädrar i påskris, som de sedan sålde på Torget i Södertälje (och även vi var med och sålde dem innan påsk)Jag och min kusin Annika tyckte ju givetvis att de rosa och ljusblå fjädrarna var finast, så jag vet att vid i alla fall ett tillfälle sa farfar åt oss att vi nog måste ta några andra färger också :)

Jag och maken är ju allergiker så vi har aldrig något "påskris" men då tjejorna var mindre satte vi fjädrar i buskarna ute.

Ja det var lite om våra påsktraditioner... tyvärr kan jag fortfarande inte sätta in några bilder i bloggen... :(

kramiz

2 kommentarer:

  1. Hej hopp!
    Här kommer sammanställningen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/april/sammanstallning-av-real-life-pasktraditione.html
    Kul att du ville vara med och nästa vecka kör vi igen ;)

    Tack och hälsning
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Numer skulle det nog gå bra att sälja ris med bara en färg på riset, det blir lättare att matcha inredningen då! Inga fjädrar i ris hos oss heller, med tre katter som älskar att tugga på fjädrar skulle de ändå inte få vara kvar nån längre stund...

    SvaraRadera