tisdag 17 april 2012

Jag överlevde!

Det var visst inte bara jag som inte tyckte att det här med ÖPP var så "viktigt" för vi var bara typ 10-12 föräldrar där, på mötet. ÖPP har bytt namn till "Effekt" och kuratorn var lika tråkig att lyssna på den här gången. Och då vi sedan kom in i klassrummet så pratade vi inte så mycket om det, utan kom in på det här med rökning. Är tydligen 2 andra tjejer i klassen som börjat röka, och de som var där förde en bra dialog.

En sak som jag undrar är: Vad hände med " A Non smoking generation"? Då jag gick i skolan propagerade de VÄLDIGT mycket med pins, affischer osv Vi fick t om skriva på ett kontrakt om att vi var en icke-rökande klass...för att få något diplom som skulle hänga i centralhallen..?

Kollade med wikipedia och jodå, de FINNS fortfarande, men verkar ju inte ha så stort inflytande i skolorna..? Och eftersom rökningen ökar, särskilt bland unga tjejer kanske de borde göra en drive igen??? Jag ska kontakta dem och fråga, faktiskt :)

Jag hämtade upp dottern A på vägen hem och frågade om de här andra som rökte, och hon berättade att en av dem (som är lite av ett "problembarn") plockar fimpar och tänder !!! Dottern A tyckte det var jätte-äckligt och hade sagt det till den här tjejen, men hon fortsätter tydligen... YUK!

Jaja, hur som helst blev mötet hyffsat i alla fall, och det pgr av att de "värsta kufarna" inte var där *smile* Så: jag överlevde! :)

kram kram

1 kommentar:

  1. Vad bra att du kom iväg och att det kändes bra. Ja A non smoke generation minns jag, tyvärr tillhörde jag gänget som rökte så "gillade" ju aldrig det där och förstörde för min klass också då såklart. Har som tur är inte rökt nu på 20 år :) Men ja som tonåring var jag nog ett av dessa "problem barn". Kram

    SvaraRadera