onsdag 22 juni 2011

I dag så kom kallelsen!

Ja, idag kom den...

MR-röntgen den 30/6 kl 15.20

Jag skulle fylla i några frågor, och bl a stod det: "Har du svårt att vistas i trånga utrymmen?" och om man svarade ja så skulle man ringa, så det gjorde jag. Sist jag gjorde en MR-röntgen, 2006, fick vi lov att avbryta efter halva tiden för att jag fick sådan klaustrofobi där inne i röret... men nu vet jag att de har en ny apparat, som är öppen i båda ändar (den jag åkte in i, med huvudet före, var stängde i huvudändan...)

Sköterskan var väldigt vänlig och sa att hon skulle skriva att hon lovat mig att åka in med fötterna först, så huvudet kommer vid öppningen - skönt!!! 

Ska bli skönt att få det här gjort. Fast jag TROR ju inte att det är något fel i ryggen, utan mer i muskulaturen, men skönt ändå att få det på papper.

tjing tjong - majstång!

3 kommentarer:

  1. Jättebra att få det gjort och hoppas de finner felet.
    Ha en toppenfin midsommarhelg
    kram monika

    SvaraRadera
  2. Härligt att du äntligen har fått en tid :) Nu får vi hoppas att dom får rätt på det.

    Ja oron släpper inte så vi funderar på att gå till en privat klinik och kolla upp läget.
    Jag har svarat på ditt mail vännen
    <3

    SvaraRadera
  3. Såå underbart!! Som du säger, skönt att få det på papper. Kram

    SvaraRadera