söndag 19 juni 2011

Middag?

Typiskt samtal vid frukosten:
Jag: "vad vill ni ha till middag?"
F: "Åh kan vi inte äta stuvade makaroner?"
J: "jo, men vad ska vi ha till, du äter ju inte korv?"
F: "Men du kan väl göra köttbullar?"
A: "Jag gillar inte mammas köttbullar jag vill ha köpta"
F: " men åhhh...dem gillar ju inte jag"
J:" Men ugnstekt falukorv då,äter du inte det F?"
F" nä, om jag ska äta korv vill jag ha tunna tunna skivor stekta i stekpannan"
A: "Jag gillar inte heller ugnstekt falukorv" (??? detta var något helt nytt ???)
F: "Men äh, jag kan väl äta bara makaroner"
J:"Nej, du kan väl inte bara äta kolhydrater och inget protein, nu får ni bestämma er"
F: "Men du kan väl steka falukorven då?"
Mannen: "Jag vill ha ugnstekt falukorv!"

*GAHHHHHHHHH* Förstår ni hur jag har det ???????????????

4 kommentarer:

  1. Hahahhaahaha underbart!!!! Flåt att jag skrattar men här hemma är det;
    en viktväktare
    en vegeterian
    två laktos
    en kräsen unge....

    suck

    SvaraRadera
  2. Hej =D det där lät svårt hehe =) här är det jag som bestämmer maten, kan man inte laga mat, får man äta det som finns =D hihi. Hoppas du får en bra dag. kram jessica
    www.bonusfamilj.net

    SvaraRadera
  3. Haha.. snacka om att ha olika viljor, du får göra maten som du vill så får alla andra ta det som bjuds :) Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha det är så likt sig så ! Låt dom laga egen mat få se vad det blir :) hi hi ...
    inte lätt med många viljor och tycke och smak, men det brukar gå att enas på nå sätt iallafall
    kram kram monika

    www.monkansblogg.blogspot.com

    SvaraRadera