torsdag 2 juni 2011

Sen update...

Det MÄRKS att jag har ont i ryggen och inte är på topp...Hur? Jo... den här vårtävlingen blir det INTE hembakat bröd till smörgåsarna, jag har KÖPT bröd. Morgondagens lunch blir makaronilåda och till middag får de potatisgratäng (sådan där man köper i påse) och kyckling (uppepå själva gratängen)... jag har väl ALDRIG köpt halvfabrikat förut, men i år så pallar jag bara inte !!! Maten till lördag och söndag har jag inte ens tänkt på - än... (förra året var ALL mat klar till torsdagen och bara att langa in i ugnen och värma...)

Nej, jag är INTE på topp! Men vid ganska gott mod i alla fall :)

Jag har även förenklat menyn... istället för varmkorv med bröd har jag gjort wraps med potatissallad, rostad lök och antingen kyckling eller rökt skinka. Vi säljer även toast och olika sorters smörgåsar, fikabröd och lite godis. That´s it ! Ska ju bli fint väder så jag tror inte att det kommer att gå åt så många varmkorvar i alla fall. Mest lär det gå åt dricka och glass.

Tidigare idag var jag på HannaSaras studentmottagning. Bästaste M bad mig komma och hjälpa till innan, så det gjorde jag - så klart! Är skönt att "jobba" ihop med någon som "vet hur man vill ha det" utan att man behöver förklara eller sätta någon i arbete.

Jag målade ju en tavla till henne och den blev så här:

Den första ser ut så här:

Så de har samma "stil" :)

Min kamera är borta ?!? HJÄLP !!! Alltså, jag har säkert lagt den på ett "bra ställe"  ,men nu måste jag bara hitta det ...

Sov så gott - det tänker jag göra!

kram kram

4 kommentarer:

  1. Hoppas du blir på top snart igen :) kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du skall bli på topp och det snart.. Förstår att du tycker dte är jobbigt, men du halvfabrikat är inte så illa heller. Nu är dte ju så att du själv känner att du inte orkar och det är bra, för vad hade hänt om du nu hade gjort allt från grunden.

    Vad jobbigt med mannen och förkylning, hur skall du nu klara dig utan pussar ;) Tandläkaren gick bra, eller ja.. ett hål som skall lagas, men det hålet har jag haft länge och har varit för litet att göra något åt.. men nu är det dags.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du finner din energi snart och att du slipper din onda rygg.
    Men jag måste då säga det att du gör helt underbara tavlor. Blev helt förälskad, vilken toppen gåva.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  4. Sötnos, jag har inte skrivet ngt om dina tavlor men fina är dom=) Du tackade för min kommentar om dom ;)

    SvaraRadera