torsdag 30 juni 2011

Nu ska ni få höra!

ja, vi åkte in till N-e och sprang runt i lite affärer... jag köpte faktiskt 3 st bhár till mig själv (var "tag 3 betala för 2") och resten shoppade dottern F...blev en hel del toppar, en långkjol och en stråhatt att ta skydd under då solen står som högst.

Sedan gick vi till Hälsokostaffären. Jag har fått för mig att eftersom jag inte kan äta anti-inflammatoriska mediciner så kanske hälsokosten kunde ha något som jag kan äta för att bli av med inflammationen i ryggen.
Visst, tjejen bakom disken sa att det fanns en hel del, men sa att jag skulle prata med hennes kollega, så han kom ner och vi började prata.
"- Men varför har du inflammation då?"
"-Ingen aning, men jag ska på magnetröntgen om en timma..."
"- Får jag känna lite på dig?"
och givetvis fick han det. Han kom runt disken och la sin hand väldigt lätt på min ländrygg, blev tyst, blundade (enl ungdomarna, själv såg jag ju inte det) och så säger han:
"- det är L4-kotan på vänster sida, och så har du för mycket tungmetaller i vänster njure...vilket orsakar inflammationen..."
Sedan tog han fram lite preparat som jag ska äta för att "avgifta" mig i njuren...

Eftersom jag inte kan sova på nätterna just nu, så sa jag:
"-Jag skulle även behöva något rogivande, som kan hjälpa mig att sova om nätterna..?"
"-Men det beror nog på det här, så om du tar den här kuren så blir det bättre...vilken tid vaknar du?"
"-Nej, det beror på en helt annan sak, och jag somnar inte alls..."
Då tog han tag i min handled:
"-Vänta, jag ska göra det lättare för dig... jaha, då förstår jag... men då ska du ha de här dropparna..."
Så tar han fram en flaska med droppar (som hette "Sömntuta") och satte flaskan under min vänstra käke (för där fanns det alltså en punkt upp till hjärnan) och så sa han:
"-Du ska ta 3 ml innan du går och lägger dig!"

Han SÅG i mina ögon att jag inte ville prata om varför jag inte sover inför ungdomarna, och sedan KÄNDE han alltså varför ??? Skitskumt men också HÄFTIGT !!!

Så nu har jag både avgiftning och sömndroppar och ska ta den här kuren, så får vi se sedan vad som händer. Det här var första gången jag träffade en kinesiolog och det var verkligen hur coolt som helst !!!

Sedan åkte jag till sjukhuset och skulle göra min magnetröntgen. Sköterskan var supergullig och sa: "Så fort du trycker kommer jag att ta ut dig, även om det så bara är 15 sek kvar på serien så bryter vi, så du kan känna dig helt trygg!"

Jag fick ju även åka in med fötterna före, men fick ändå lov att åka in en bit i röret, men det kändes rätt ok. Var så där "småjobbigt" men jag försökte använda mig av andningen för att hålla mig lugn. Och: JAG KLARADE AV HELA UNDERSÖKNINGEN !!! Så nu får vi vänta någon vecka tills dr får svaret.

kram kram

6 kommentarer:

  1. Shit vad häftigt!!!!! Hoppas det hjälper dig vännen!!! Håller alla tummar. Vad duktig du var på MR grejjen! Stolt över dig

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt att han kunde allt det där, hoppas att allt detta skall ske som ett mirakel för dig och att både rygg och sömn skall bli bättre. Skulel med behöva rogivande, du får gärna tala om hur det funkade sedan. Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad häftigt! Spännande att se fortsättningen nu... Lycka till!
    Och du, bra jobbat med röntgen!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  4. jättespännande ju :) hoppas att det är bra med röntgen
    Sv: en kul idé med anteckningsböckerna till dina flickor
    bamsekramar till dig

    SvaraRadera
  5. Snart känner du dig som en ny människa hoppas jag. Det gör jag i dag nästan. Cortisonsprutan slutat värka ochn nu hoppas jag den börjar göra nytta i stället. Känner mig nöjd för jag har hunnit jobba i från mig på jobbet och nu är det bara en vecka kvar till semester. Kan du inte skicka med henne ett par bars som det nu är så att maten skulle tryta!
    Krameli kram

    SvaraRadera