onsdag 1 juni 2011

Tur man är stresstålig!

Ja ni... den här helgen är den mest stressiga på hela året, på brukshundklubben, då vi har tävlingar tors+lör+söndag. Och då jag ju är köksansvarig ska jag handla, baka, laga mat osv osv. Allt ska klaffa på torsdag morgon då vi slår upp dörrarna *puh*

Så idag hade jag först min kurs (jag är ju trots allt instruktör) och sedan handlade jag. Dottern F vill att jag ska sy en balklänning till balen på onsdag, men då jag inte orkar konstruera något mönster så fick vi lov att hitta ett Burda-mönster, tyg, mm Kommer nog bli bra!

Sedan åkte jag hem för jag hade 2 kunder inbokade, och sedan var det bara att åka till klubben igen. Där har jag sålt kaffe, samt stekt pannbiffar och ägg till tävlingarnas smörgåsar. Kom hem typ vid 21.30 och har nu landat i soffan - men INTE för att bara sitta, nej då, jag håller just nu på och målar en tavla till sötaste HannaSara (M´s dotter) som tar studenten i morgon. Hon fick ju en tavla i 18-årspresent och nu får hon en med studenttema :)

Och när den torkat och jag känner mig klar med den ska jag sova, för i morgon fortsätter racet... så jag hoppas ni har tålamod och ursäktar om jag är dålig på att uppdatera de kommande dagarna - men jag gör så gott jag kan!!! (Kloning kanske inte vore helt fel ändå?)

kramiz

2 kommentarer:

  1. Vad du sliter på.. är själv ganska stresstålig och det kan vara bra vid sådana här tillfällen, annars är det risk för ♥ - infarkt ;) Baltider nu, så bra att du kan sy själv för det om nåt kostar ju hur mycket som helst dessa balklänningar. Vi får väl se resultatet sedan hoppas jag. När det gäller Fockers så finns det nog tre filmer av dem.. Kram

    SvaraRadera
  2. Vännen... du vet vad som kommer efters stress va? Värk.. Ta det lugnt, lova!!!
    Puss

    SvaraRadera