onsdag 3 augusti 2011

Bikt-inlägg

Ja mina vänner... nu känner jag att det är dags... dags att avslöja och bekänna vad som EGENTLIGEN pågår här på Ölamd (OBS!!! känsliga läsare VARNAS !!!)

Bekännelse nr 1:

Efter snart 15 år som konsulent för ett välkänt plastmärke så blev jag "tvingad" att köpa dessa på Ica, för att vi skulle ha något att ha lunchen i på våra utflykter... de är säkert både fulla av gift och otäta, men what a heck - de fungerade till det vi skulle ha dem till. MEN: inte helt utan att det KRÖP i min TW-själ så klart!!!

(kan tillägga att de INTE får följa med hem, utan snällt får stanna här på vandrarhemmet)

bekännelse nr 2:


Jag har, likt en papparazzi, smugit omkring Kungens näste idag... vi försökte tom åka in "bakvägen" men stoppades av en stor grind och ett vakthus...hm... han var nog inte hemma, så vi gav upp idén om att få årets scoop... blir inte något Pulitzer-pris för mig i år...

Bekännelse nr 3:

Jag HAR ätit middagar likt denna alla dagar vi varit här. Till mitt försvar måste jag säga att jag i alla fall åt i "rätt ordning": först grönsakerna, sedan köttet och sist pommes (och jag orkade inte äta allt)

Bekännelse nr 4:

Jag har burit ÄRMLÖSA PLAGG hela veckan - ute bland folk och allt !!! Så om ni hör något om någon svimningsvåg på Öland, så beror det på MIG och mina hemska överarmar. (Men det var skönt att tänka att man ändå inte träffar på någon man känner, och därför kunde strunta i det)

Bekännelse nr 5:

Efter att ha skenat runt i Borgholm och senare runt hela Köpingsvik så avslutades denna "sista" semesterkvällen (i af som vi är här på ön) med en JÄTTEGLASS! Ja, jag ÅT den faktiskt - och med hyffsat gott samvete - det är ju ändå SEMESTER !!!

Ja, detta var mina bekännelser för denna gång!
Syndiga kramar

2 kommentarer:

  1. Härliga bekännelser...! :)

    SvaraRadera
  2. Härliga du, och de bekännelserna kunde du gott och väl unna dig. Ahh, sista kvällen, känns vemodigt kan jag tro. På Fredag jadu, då skall vi ta oss uppåt landet, till Örebro för att leva och bo och umgås med min lillebror och hans familj. Kram

    SvaraRadera