onsdag 3 augusti 2011

Sista dagen på ön...

Vi började med att packa picknickväskan och dra oss lite norrut. Hittade en liten strand som vi stannade vid... i Skanvik.


Solen värmde men då det låg vind på blev vi inte särskilt badsugna, så vattnet fick vara för vår del idag.
Efter att ha solat i några timmar åkte vi vidare till Borgholm slott:





och efter ett misslyckat försök att få ett foto av kungen beslöt vi oss för att åka ner i Borgholm och flanera på gator och torg...




Åt middag och åkte sedan tillbaka till Köpingsvik, där vi "bladade" runt och som ni såg i inlägget innan så avslutades promenaden på glassbaren...


Hagaborg vandrarhem och B&B


Men hörrni... jag bara MÅSTE få säga det här... och jag kommer säkert få MASSOR AV FOLK EMOT MIG NU, men ni får "missförstå mig rätt": efter att ha gått förbi dessa oändliga campingar, fulla av folk och vagnar som står i stort sett PÅ varandra, så kan jag inte låta bli att fundera över hur de är funtade? Var i ligger tjusningen i att stå där? Jag kan förstå idén om att ha ett "mobilt hem", men om man ändå ska börja bygga staket osv - varför köper man sig då inte ett fritidshus ???
Kolla in de här t ex:

VARFÖR släpa med sig TRÄDGÅRDSTROLLEN på semestern ???

Nä, någon husvagns/campingmänniska lär jag INTE bli... ska jag bo i husvagn vill jag göra det på något ställe där det INTE finns så många andra - och jag tänker då definitivt INTE bygga staket eller placera ut troll...

kramiz

2 kommentarer:

  1. Funderat på detta jag med, jag kan förstå om man vill ha husvagnen på olika platser varje år, men de flesta kör på ett och samma ställe år ut och år in, då kan man tycka att en liten stuga borde vara mer lönsamt i längden, för inte är det billigt med husvagn, plats på camping och allt det där. Men men, tydligen ser de någon tjusning med det hela. Kanske meningen att vi inte skall fatta ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Jajjamensan, jag har min bror med familj samt pappa där. Innan Borås bodde jag med mamma i Eskilstuna, vi flyttade till Borås, pappa och min bror till Örebro :) Jag och min bror träffas ofta trots avståndet, de var här i Fredags. Förstår det att det känns vemodigt, men du skall se att denna resan gjorde er gott. Låter som att ni har haft det hur härligt som helst. Kram

    SvaraRadera