måndag 8 augusti 2011

TJUVJENNY !!!

Ja ni... idag har jag blivit en TJUV !!!
Var in på coop och handlade, scannade som vanligt, fick skitbråttom då jag skulle till sjukgymnasten och tiden var knapp... betalade, gick ut till bilen och skulle ställa tillbaka kundvagnen, och får syn på denna:

...och jag hade bara inte tid att springa in och lämna tillbaka den, så den fick helt sonika åka med...och så får jag väl lämna tillbaka den i morgon, eller när jag nu ska handla igen... hahaha....sååå typiskt MIG på något sätt!

Var alltså till sjukgymnasten och han hade fått ett lite mer utförligt svar på min magnetröntgen. Visade sig att dels har jag då det här lilla diskbråcket mellan kota 3 och 4, men sedan har jag också ett annat fel i ländryggen, att kotorna liksom "sjunkit ihop" och det var INTE så bra, enligt honom, och kan göra riktigt ont (jotack - jag vet!) och så säger han: "det här dyker ofta upp förr eller senare, med åren..." VA´!?! "Menar du att jag blivit GAMMAL nu ???" *haha* han såg lite orolig ut innan han förstod att jag skojade :) Tyvärr finns det inte så mycket han kan göra nu, men: JAG FÅR BÖRJA TRÄNA !!! Självklart "lite smått" och endast i "stående läge" och med LÅGA vikter osv...jajaja... och så sa han: "Och du Jenny - du KOMMER att få bakslag och då gäller det att du verkligen BACKAR TILLBAKA!" *S* Han har visst lärt känna mig under den här tiden i alla fall... men visst, jag SKA försöka ta det LUGNT och inte "övergöra", och jag fick lova att ha MINST 48 timmar mellan varje träningstillfälle. Inga studs, duns eller vridningar och inga sit ups eller liknande "böjningar" men gärna crosstrainer, mer upprättsittande motionscykling, alla övningar där man står "rakt-upp-och-ner"... och så ska vi höras om 1 månad för att följa upp hur det går. Man kan inte behandla de här skadorna, utan bara försöka förebygga för att smärtan ska bli så liten som möjligt... hm... Jaja, skönt att få hela saken förklarad för sig i alla fall.

Hade butiken öppen 15-18 idag och det kom lite kunder. Många "sätter igång" nu igen, det märks, och jag antar att de kommande veckorna blir likadana :)

kramiz

2 kommentarer:

  1. Nämen, kunde du betala utan att lämna scannern ? Vi måste läga den i en behållare innan vi kan betala. Ja nu är semestertider slut och då börjar alla att tänka på vad som har ätits under semestern och många får panik, och det är ju till din fördel :) Kram

    SvaraRadera
  2. Aha, ja har de ett sådant system så kan de gott och väl skylla sig själv ;) Tror nog att du är inte den första och inte heller den sista att ta hem scannern ;) Kram

    SvaraRadera