torsdag 25 augusti 2011

Brittsommar?

Ja, nu säger "de-som-vet" att det ska bli riktigt varmt och skönt igen! HOPPAS! Kanske är det lite väl tidigt att kalla det för "Britt-sommar", men så kallt som det varit på sista tiden så känns det som att det är sommarens sista chans att göra ett avtryck på termometern...

I dag var jag till tandis... och äntligen fixade han till lagningen som gått sönder, och vet ni... det tog 15 min sedan var jag i bilen igen ?!? Och då ska ni tänka på att vi PRATAR rätt mycket med varandra då jag är där... snabbt jobbat Bengt!!! Kändes helskumt att INTE behöva gräva i tanden efter jag ätit middag, men sååå skönt också!!! Nu ska jag dit den 22/9 nästa gång.

Sedan var jag hos psykologen. Ja, ni läste rätt... nu ska jag påbörja en KBT-behandling ang mina matnojjor och knäppa ideér kring mat - dags att bli "normal " !!! ...eller..? ;)
Kommer att ta lång tid enl Psykologen, men det får ta den tid det tar. Tog ju 39,5 år att äta upp sig...så vem har bråttom?

Fick höra av M idag att de som jobbar på mottagningen har tystnadsplikt i 70 år. Varför just 70??? Får de inte skriva "livet ut" för att det låter "så hemskt"? Alltså: OM en 20-åring får jobb där...så får han/hon inte prata om det som händer på jobbet förrän han/hon blir 90 år - OM personen över huvudtaget BLIR så gammal, och OM personen då är "vid sina sinnens fulla" ??? Ja, lite "lustigt" var det allt att de satt just sjuttio år, tycker ni inte?

I morgon är det fredag och maken kommer hem!

kramiz

3 kommentarer:

  1. Bra inställning du har tycker jag :)

    Men alltså 70 år? Det lät så konstigt. Men ja någon gräns skall dom väl ha antar jag eller!

    Hoppas du får en fin fredag nu :)

    SvaraRadera
  2. 70 år, ahhh.. har ju själv tystnadsplikt men har ingen koll på hur länge den gäller kanske är liknande för oss. Hoppas att du kan få hjälp med matnojorna :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej fina vännen!
    Vad bra att du ska få hjälp!!! Skönt, men 70 år liksom.
    Nu sitter jag på tåget på väg på partaj!!

    LOVE

    SvaraRadera