söndag 7 augusti 2011

Jisus - vilken helg!

Jaha, den här helgen har det varit Brukshundklubben för hela slanten. Igår var det stövargillet som hade sin årliga utställning och det är alltid lika mysigt. De handlar inte särskilt mycket, då de ju är "skogsmulle-folk", som tar med sig sitt eget fika i sina gröna ryggsäckar med inbyggd stol på... men de är Sååå trevliga och roliga, så den dagen jobbar jag ALLTID på klubben. :)

Men: jag pallar bara inte med TVÅ TIDIGA MORGNAR så här på semestern (nja, inte annars heller kanske...) men snälla Anna meddelade mig att HON kan stå där en morgon - fastän hon inte ens är medlem i klubben - GULLE DIG ANNA !!!

Så dottern F och jag tog med oss "Cola" och åkte iväg mot klubben vid ca 07.30. Cola var hur cool som helst i bilen, fastän han aldrig varit utanför staketet, och han har verkligen skött sig exemplariskt idag! Vilket psyke och lugn !!!

Och idag var det riktigt KÖRIGT måste jag säga! Dottern F och jag hade fullt upp hela dagen - fram till kl 16 då vi stängde och åkte hem. Jätteroligt!

För några dagar sedan hade vi "finbesök" här av Susanne och Gujje, som äger Enzo - ur förra kullen, och de hade även med sig en bekant, vars mor är ute efter en hund. Och idag ringde dottern upp mig och sa att de gärna vill komma och titta på Cola !!! Så ev kommer de och tittar på honom nu i veckan, och det skulle ju vara sååå skönt om någon vill köpa vårt lill-troll :)

Bästaste M har nu bestämt sig för att Beppe ska bli deras, så nu har vi "bara" Stella och Pricken kvar...häromdagen sa mannen till mig: "Men Jenny, varför säger du inte rakt ut att du faktiskt vill behålla Pricken ?" Hm... kan det vara så? Är det möjligt? Klarar jag/vi av 3 hundar? Jag brukar ju ha tikar, vad är det här??? Jaja, vi får se, men för varje dag som går så kommer han mig allt närmre...FARLIGT !!!

Tyvärr har det regnat hela dagen så valparna har ju fått lov att vara inne så just nu är de INTE så roliga...hrm... men i morgon kommer solen igen och då får de vara ute och göra av med sin energi i hagen. :)

Nu ska mannen och jag se på "Social Network" som jag har hemma ifrån filmklubben.

krameli

3 kommentarer:

  1. Kan lätt bli så tror jag att man gärna vill behålla någon från kullen. Du fattar nog rätt beslut snart skall du se. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, behöver alla tummar jag kan få! :)

    Låter som ni haft en bra helg! :) Även om det varit fult upp :)

    Hur var filmen? Kram

    SvaraRadera
  3. Era hundar är så söta att det finns inte.
    Va filmen bra???
    Kram på dig.

    SvaraRadera