onsdag 31 augusti 2011

Pengar som går upp i rök

Ja, snacka om att pengar kan gå upp i rök, eller vad säger ni om att spränga ett hotell som kostat mer än  60 miljarder, då de upptäckt ett konstruktionsfel(!). Helt otroligt egentligen, vilka pengar...

Jag växte ju upp i Jämtland och kommer ihåg att någon hade byggt en lyxvilla på fasionabla Frösön, som blev för dyr i drift, så ägarna hade inte råd att bo där...och ingen annan heller, och då de inte fick det såld fick de spränga huset i luften... Måste ha svidit rejält, men vad gör man? Lite klantigt att bygga så dyrt kan jag ju tycka, precis som jag tycker det är klantigt att inte upptäcka ett konstruktionsfel på ett sådant mastodont-bygge som ovanstående hotell!?!

...skulle inte vara den som "ritat fel" i alla fall...

kramiz

4 kommentarer:

  1. Men USCH va hemskt! Tänk att va den som har ansvaret för det... Nej, nu kan man ju sluta gräma sig över småpengar.

    sv. Ja, rösten är ju så viktig så det är jobbigt när man förlorar den. Men jag har funderat lite på det där med honung. Jag vet ju att det nyttiga i honungen försvinner om man värmer upp den men på nåt sätt tänkte jag nog ändå att varm mjölk/vatten med honung var bra mot halsont men så kanske det inte är =/

    Ryssland, va spännande! Ja, men det är en riktig upplevelse att utbyta så mycket erfarenheter med personer från andra länder :)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!

    Ja så fruktansvärt onödigt att spränga det där huset i Jämtland, man hade ju kanske kunnat skänkt bort det till en fattig barnfamilj eller nåt istället.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men herregud vad tokigt!!!! Snacka om att va oekonomisk!!

    SvaraRadera
  4. nej, tänk och få stå där med hundhuvudet så att säga
    kramar

    SvaraRadera