tisdag 16 augusti 2011

Hyckleri?

*haha* ena dagen är man rådgivare och nästa dag står man och bakar en tårta på beställning? Många skulle nog kalla det hyckleri, men faktisk är det ju så att bara för att man går ner i vikt så måste man inte avstå tårta för resten av sitt liv... man ska äta allt - i lagom doser, det är mitt motto för mina kunder. :)

Gårdagen sprang förbi. Skjutsade mannen till jobbet tidigt, åkte hem och la mig i sängen igen. Nizeeee! Sedan hade jag fullt upp tills det var dags att öppna butiken och det MÄRKS att folk är "tillbaka" igen :) Nu ska "semesterkilona" bort!

Efter det gjorde jag något som jag är VÄLDIGT STOLT ÖVER: Jag skulle åka in och handla, och tänkte: "Äsch, jag tar med mig träningsskorna och åker förbi gymmet" Så, ja... jag åkte dit och gjorde "mina 10 minuter" på löpbandet. Alltså, jag sprang INTE utan gick snabbt - i enadst 10 minuter. Precis som sjukgymnasten ordinerat. Visst, jag kände mig väldigt sugen på att "bara ta 5 min till" då jag stod där, men nej, jag avslutade i tid och efteråt kändes det ganska mycket i ryggen, så jag var glad att jag lyssnade på det. Ska verkligen ANSTRÄNGA mig för att bara köra 10 min varannan dag ett tag nu, så får vi se... ingen ide att försöka "skynda på" det, då blir det bara bakslag igen... (haha - ni får väl påminna mig om hur KLOKT jag skrev här, om det bär iväg om någon vecka eller så, då jag kan tänka mig att jag är UTLED på detta :) )

I dag bär det av till veterinären med de 3 vildarna då det är dags för 2:a vaccinationen. Tur att barnen är hemma så de kan hjälpa mig i bilen :)

Mer om detta senare!

kramiz

5 kommentarer:

  1. Tror mer på äta lite av varje istället för mycket.... =)

    nej det hjälpte tyvärr inte..... :/

    SvaraRadera
  2. Duktiga du att du höll dig till endast 10 minuter :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!!
    Nu ska jag läsa en massa!!! Tänkt på dig massor!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig, man måste kunna leva lite normalt också :)

    SvaraRadera
  5. Japp den där sörplande kaffepoeten har sina ljusa stunder då och då ;) Kram

    SvaraRadera