söndag 11 september 2011

11:e september

Ja ni... 10 år sedan ... vad säger man? Vad gjorde ni den här dagen för 10 år sedan? Själv gick jag hemma då min kompis ringde mig och sa: "Har du sett på TV? Har du sett vad som händer i USA? Har du hört något ifrån Irén???"

Irén är då min vän som bor i Washington DC och just den här dagen var även våra vänner T & V (V är Iréns syster) + deras 2 flickor där och hälsade på... Jag satte på TV´n och kastade mig på telefonen... klockan var bara morgon i US och jag tänkte att de nog inte hunnit ut än... rrrr...rrr...rrr...inget svar på telefonen. Ringde och ringde och ringde och emellanåt var det överbelastningston och sedan inget svar... Men efter några timmar ringde IREN mig: "Jenny, vet du vad som händer här borta???"

Det visade sig att de varit på visning i Vita huset, eftersom de nu hade Sverige-besök, på morgonen, och då de gick där inne kom vakterna rusande och skrek: "Ni måste ut här ifrån - det kan finnas en bomb i vita huset !!!" och utanför var det KAOS ! De tog sig till bilen och nu satt de i oändliga köer för att ta sig hem, bland alla som ville fly staden, och lyssnade på radion och försökte begripa vad som hände... så jag fick berätta det jag visste... Det gick ju bra, men satte vissa spår i dem, som säkert aldrig kommer att försvinna. Och fastän mina döttrar inte var så gamla så kommer även de ihåg det, just bara för att vi var så rädda för våra vänners skull...

Så, idag tänder vi ett ljus för terrorns offer!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar