fredag 2 september 2011

Kan detta vara något?

Sitter och googlar lite på mina provsvar...jag hade alltså ett Kaliumvärde på 3,1...och kom ihåg vad kinesiologen sa...att jag hade problem med vänster NJURE...Läs här nedan vad jag hittade:

"Hur lågt kan vårt kaliumvärde kan sjunka innan det blir farligt? Är det sant att ett lågt kaliumvärde kan få hjärtat att stanna?


Läs kardiologens svar.
Hypokalemi (för lågt kaliumvärde) beror i de allra flesta fallen på användning av diuretika (urindrivande medel). Medicinen kombineras därför ofta med ett kaliumtillskott och patientens kaliumvärden kontrolleras med jämna mellanrum.


Häftiga diarréer och uppkastningar kan också leda till kaliumbrist, liksom ätstörningar och överdriven användning av laxermedel. Vissa sjukdomar i njurarna och binjurarna kan förorsaka hypokalemi.


Kaliumvärdet skall helst hållas mellan 3,5 och 5,1. Kroppen brukar tåla lägre kaliumvärden rätt bra, i synnerhet om de sjunkit långsamt.


Symptomen på hypokalemi är kraftlöshet och muskelsvaghet. Om värdena sjunker under 3 brukar hjärtat må dåligt och rytmstörningar uppkomma. Hjärtat brukar dock inte stanna. "

ALLTSÅ: Man undrar ju hur det är med det där med njurarna som han sa..? Och: "Hjärtat brukar dock inte stanna" ??? Nej, det hoppas jag inte - även om jag nu låg på 3,1 och detta kom då värdet var under 3...


*GULP*

3 kommentarer:

  1. Hihi ja dessa underbart söta tossiga barn alltså :) Tack och lov för dom <3

    Usch detta låter inte alls bra :(
    Massor av kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Hua, det låter ju illa när man läser detta men det får vi ju hoppas att det inte är. Kramar om!

    SvaraRadera
  3. läs inte allt vännen.... det är inte bra!!!

    puss

    SvaraRadera