måndag 19 september 2011

Hallå världen!!!

Äntligen, ja äntligen är jag människa igen, även om jag FORTFARANDE är trött !?! Haha - man är inte 20 längre, det är bara att inse...

Hur som helst: Vi var på GALA ju!!!

Bästaste M kom hit innan så dottern A kunde föreviga oss i våra klänningar, som båda är av det superkända designmärket: JHD dvs JennyHöökDesign :)

Håll till godo:











Mannen var snäll nog att skjutsa in oss till stora staden och Clarion sign hotel...där GALAN hölls.

Menyn såg ut så här:

Oxcarpaccio med syltad svampsallad, permesan oh ruccola

Citron och örtstekt majskycklingbröst med Bourguignonne garnityr och krämig dinkel

Svartvinbärsmousse och vit chokladmousse med äppelcidersås och äppelchips

...och så VIN - en hel del vin...

Till saken hör att jag äter inte carpaccio eller permesan, och är allergisk mot äpple...samt att den där moussehistorian inte smakade särskilt mycket, så jag lämnade halva den (ett av mina motton är ju att jag "inte äter för ätandets skull") Men det var gott och vi hade väldigt trevligt!

Tina Lejonborg var konfrencier och hon var superbra!!!
Det delades ut priser, men tyvärr vann inte min tävlande, men alla där inne var ju vinnare!

Sedan kom Tobias Karlsson ifrån Let´s Dance och lärde ut lite sköna salsa-moves :)

Något som bästaste M och jag är duktiga på då vi är ute och partar är att hitta "sponsorer"... till baren ;) Vet inte varför egentligen för det är inget vi på något sätt planerar (eller hur !?! tänker ni säkert, men faktiskt det ÄR sant !!!) utan vi är väl bara helt enkelt så trevliga och sociala ... eller nåt..?(eg vill vi inte veta sanningen - så detta är VÅR sanning *hahaha*)

Men...sponsorer gör ju oxå att man inte riktigt tänker till... inte på att det finns en morgondag...haha...så vi blev ganska...på lyset..? Inte så att vi på något sätt var odrägliga, men ändå... lite för mycket och under för lång tid blev det allt, så det var två trötta partypinglor (?) som klev in i bilen då mannnen hämtade oss... två slagna hjältar snarare...

Kom hem till den sköna sängen vid 4-tiden...sååå skönt!

Ja, igår var man INTE på topp !!!
Hade ju hundkurs kl 12 och sedan jobbade jag 2 timmar på Friskis på kvällen, men det var också allt jag orkade med ...

...Det är TUR att det bara är gala 1 gång/år, men ROLIGT var det !

kram kram 








5 kommentarer:

  1. Ni var verkligen fina får jag lov att säga. Vilket arbete du lagt ner på kläningarna! Beundransvärt. Det var väl värt att fira med många drinkar.
    I fredags var jag med på puben som min man spelade på med det bandet som han spelar i -Irlänsk folkrock och det var livat det oxå. Inte för min del med nyopad hand men vännerna som var med mig blev väldigt glada under kvällens lopp. Kul med lite festligheter i bland.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Wow vilket jobb! Snygga är dom och snygga var nu med :D Verkar ha varit en härlig dag/kväll. Kul att bli lite på lyset ibland kanske ;) För mig var det flera år sen, börjar nog bli dags att festa till det :p

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina tjejer må jag säga.
    Verkar som du hade en härlig kväll och fått minnen att ta med dig länge :)

    Ja du detta med att bli seg efter man vart på äventyr ja. Jag glömmer varje gång jag är ute att jag inte är 20 längre. Party like pincess die like rockstar blir mottot. Sen vaknar jag dagen efter och inser att när man är i min ålder klarar man inte det längre. När hjärnan är dum får kroppen lida!

    Ha en skön tisdag nu kram

    SvaraRadera
  4. Vilket arbete du har lagt ner på klänningen och vad fina ni är, du är en riktig pingla. Visst är det så att man inte är 20 år längre, känns här med just nu ;) Kram

    SvaraRadera