måndag 12 september 2011

Arbete!!!


Ja ni... har man inte jobb så skaffar man sig... Vi har ju köpt det här huset av våra vänner, och han är snickare. Nu har vi ju upptäckt och håller på och åtgärdar en vattenskada i källaren/tvättstugan, som vi inte riktigt har förstått VAR den kommer ifrån... tills igår... då mannen rev innerväggen mot den sidan som ligger mot marken, och vad hittade han där - om inte ett HÅL GENOM GRUNDEN UT TILL MARKEN !!!???!!! Och inget LITET Hål heller !!!???!!! Här har det alltså kunnat stå och bara sippra in vatten under årens lopp, och KONSTIGT att det drar upp i virket ??? Alltså: Jag är INGEN snickare men JAG förstår att man inte kan göra så !!! *GRRR*

Så nu har mannen fått gräva fram hålet ifrån utsidan och täppa till  det tillfälligt, tills vi kan gjuta igen det.

...och eftersom vi hade en liten incident här för ett tag sedan, då våra hundar "råkade" hitta grannens höns..(MYCKET pinsamt) håller mannen även på att förstärker staketet...

Så: Först jobbar han hela veckorna och sedanf år han komma hem och jobba helgerna oxå - konstigt att vi vill flytta???
kram

3 kommentarer:

  1. Men näää vad trist!!!!! Inte ngt kul arbete precis!!!
    Nu min vän ska jag försöka sova så jag får lite sömn inför det som komma ska... suck..
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men oj! Vad trist. Alltid så förbannat tråkigt när någonting är fel med huset, mkt jobb och pengar som man kunnat lagt på annat!
    Kram

    SvaraRadera