tisdag 20 september 2011

Politikermöte

Dagen började jag med att åka till stan för att uträtta lite ärenden, och råkade visst köpa mig en ny höstkappa på H&M:



Och då jag kom hem tog jag med mig Stella och Tuffla ut i skogen, och väl där hittade jag en hel del trattisar:


Var ju inte alls meningen att jag skulle plocka svamp, men som hundägare har man ju alltid påsar i fickan, så 2 st hundpåsar fulla blev det. Och då jag kom hem blev dottern F så inspirerad att hon tog med sig Kajsa och bästisen Becca ut och plockade mer :)

Nu ikväll var jag på enhetsrådsmöte, och det var riktigt intressant då 4 st ifrån barn och skolnämnden gästade oss. Det konstiga är att av dessa 4 var det bara 1 st som hade barn i skolåldern, de andra tre var mycket ÄLDRE..? Vad  vet DE om dagens skola liksom??? Kändes liiite konstigt, faktiskt... En av dem tyckte det var synd att barn i dag inte vet hur man handmjölkar en ko (???) och en annan sa att på hennes tid hade hon fått stå i ett hörn och NIGIT i en timma för att läraren tyckt att hon snarare "knixade" än neg ??? Är det så konstigt att dessa har svårt att tillgodose (och förstå) behovet av "En dator till varje elev" ??? Borde man inte själv känna att någon yngre borde få ta ens plats i just en sådan här nämnd efter att man uppnått en viss ålder?

Jaja, intressant var det i alla fall!

kramen

6 kommentarer:

  1. Snygg kappa du köpt! Sitter här med mitt gips och är rätt "händig" med min höger hand. Förkyl med hosta och en röst som inte längre är hörbar.
    (sjung i kören i kväll oxå och det var inte det bästa för rösten)
    Jag har sldrig lärt mig konsten att älska svamp förutom champinjoner då och dem kan man ju köpa i affären. Visst kan jag äta en god svampstuvmimg om det bjuds. Men svamparna i skogen låter jag stå kvar.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Kappan är ursnygg, skulle med vilja ha en sådan, det är ju så klassisk så det passar till allt. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg jacka!!! Ska till hm o kika ;)

    sv: Ja pprecis, det är ju inte ett dugg lättare med hunden med. Jag känner mig inte speciellt trygg med min lilla skit på 2,5 kg ;) Händer det något så är det jag som får försvara henne haha!

    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg jacka du! :)

    Ja för oss blir det bara en kort sväng till ullared :)

    SvaraRadera
  5. Wow vilken snygg kappa :)

    Ja du lustigt att folk som inte har någon som helst anknytning till det dom jobbar med kan få sitta och bestämma?!

    SvaraRadera