tisdag 13 september 2011

Varit hos doktorn

Ja, jag vet inte vad jag förväntat mig ... men Panagiotis "Panos" Papachristou var bara så svensk som man kunde bli och en yngling... jag hade väl föreställt mig en äldre man med dålig brytning... hahaha, så FEL det kan bli !!!

Hur som helst var han väldigt noggrann i sin utfrågning och sedan lyssnade han på hjärtat, lungorna, kollade reflexer, klämde på magen osv... sedan fick jag göra ett ekg.


och det såg ut ungefär som på bilden, och jag hade sinusrytm...jaha? Men vad ÄR det då??? VARFÖR svimmar jag ??? Ja, det visste han faktiskt inte. Det oroande var inte levervärderna utan han koncentrerade sig mest på kaliumvärdet som är lågt. Det som är bra är att jag låg inne i januari/februari i år (då jag opererade bort gallan) och då togs samma prover -och de var helt normala !?! Alltså är det någonting som "hänt" sedan dess..?

Så: i morgon bitti ska jag dit igen och ta nya prover, så får vi se om de förändrats något?

Jag frågade om det här med att äta banan, broccoli, bönor mm (som innehåller kalium) men då skrattade han bara och sa att det lilla jag får i mig genom det inte skulle förändra situationen allt för mycket. Självklart var det bra, men jag fick inte förvänta mig någon större förändring, så då kan jag bara be folk att "dra" då de påpekar dessa ting! ;)

Så... läget är oförändrat, och i morgon blir det provtagning.

love,

6 kommentarer:

  1. låter ju inte bra. hoppas anledningen till varför finnes så du mår bra igen

    SvaraRadera
  2. vad jobbigt att inte riktigt veta vad det är, hoppas provtagningen kommer att visa något
    bamsekramar

    SvaraRadera
  3. Fy vad trist att inte veta varför man mår dåligt :( Hoppas de kommer på vad det är snart, helst imorn...
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jobbigt att du aldrig får veta vännen!!!! Synd om dig... Hoppas att du får svar!!!

    SvaraRadera
  5. Fya vad jobbigt, hoppas att du snart få bli vetandes. För det kan jag förstå att du undrar. Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas denna yngling kan komma på vad som gör dig dålig!!

    SvaraRadera