torsdag 22 september 2011

The final five?

Om ni inte lagt märke till det har jag ändrat min ticker idag... jag är visst inne på de sista 5 kilona, TROR JAG!!!

Efter att ha varit "stor" i hela mitt liv, gick jag ju ner 67 kg och hamnade på en vikt där jag totalt tappade bort mig själv. Men jag pressade mig dit, för att få operera bort huden på magen, på landstingets bekostnad...ja, så "beräknande" var jag faktiskt och jag ångrar det INTE! Men jag sa också under hela denna resa att jag skulle "gå upp lite, till min trivselvikt", efter det att jag fått och gjort operationen.

Tyvärr gick det inte riktigt enligt min plan då jag efter operationen fick komplikationer och blev "stillasittande" i 5 månader, vilket som (så klart) bidrog till att jag ökade i vikt, utan kontroll. Efter det har jag pendlat hit och dit och så fort jag närmat mig målvikten så har jag "ätit upp" mig lite. Precis som att jag inte "vågar" hamna där - för VEM är jag då liksom???

Men nu har jag liksom "Lovat" mig själv att sluta jaga så dant och försöka hitta mig en "trivselvikt" och satt ett visst mål, som jag TROR jag trivs med.  Och nu är det alltså 4 kg kvar tills dess??? En annan sak som jag bestämt är att det får ta tid att hamna där, och då jag väl är där får vi se om det är där jag ska "stanna"..? Kanske stannar jag där några år och går ner lite till sedan, det får framtiden utvisa... nu fokuserar jag på de fem "sista" :)

kramiz

2 kommentarer:

  1. Duktig du är.Synd att jag inte läste här innan jag tog andra potionen med glass och banan med aftereight. Nog för att det var två små potioner.
    Annars har jag pulvrat i dag förutom en skiva av fröbrödet som jag bakade för ett par dasgar sedan.En liten cola drack jag visst när vi var på stan för att uträtta ett ärende.En nästan bra dag i dag. kram Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Man måste ha mål man kan nå :) Jag har en trivselvikt och jag ska dit så småningom. Jag var där jag vill vara efter jag fick min stora dotter så jag vet precis hur mkt/lite jag vill väga.

    Duktig du är som kämpar på så här! kram

    SvaraRadera