lördag 24 september 2011

Aj!

I torsdags då jag var ut med hundarna blev vi "attackerade" av en främmande hund, och Kajsa blev helt GALEN och skulle försvara oss andra. Naturligtvis var det just hon som hade nylonkopplet på sig, och jag kände hur det brände till mellan lång och ringfingret, men just då hade jag liksom inte tid att bry mig... hundägaren kom och hämtade sin hund och sa något i stil med: "Du ska f-n inte springa ut så där..." varpå jag sa: "Nej det ska han väl inte men nu är det gjort..." och så fortsatte jag upp i skogen, och han gick in bakom deras garage och så hörde jag hur hunden skrek - länge! Alltså, hade jag SETT då han gav sig på hunden hade jag ringt polisen direkt, då det är min plikt som instruiktör, men nu såg jag ju inget...tyvärr... :( Man kan ju undra hur han kan tro att den hunden tänker komma till honom nästa gång han ropar - om den får stryk då den kommer ??? *GRRR*

Hur som helst blev det ju en kortare promenad än jag tänkt, så det blödde ifrån handen. Såg ut som att lite skinn lossnat så jag plåstrade om mig och åkte på bion.

Då jag kom hem skulle jag lägga om det och upptäckte att det INTE var "bara lite skinn" utan jag hade INGet skinn där alls. La om det och väntade tills mannen kom hem igår och han sa åt mig att ringa akuten, och de sa åt mig att komma in.

Var en urgullig sjuksyster där som tog in mig i ett sidorum och la om såret åt mig och så fick jag med mig en saltkompress och lite goda råd hem :)

VARNING ! KÄNSLIGA LÄSARE KANSKE INTE SKA SCROLLA NER OCH SE NÄSTA BILD!!!










Just nu DUNKAR det i fingret, men det ser bra mycket bättre ut idag, och om några dagar hoppas jag att det är bra igen, men det sitter ju onekeligen på ett väldigt "dumt" ställe...

kram kram

1 kommentar:

  1. Ajaj.. Det där ser ont ut, hoppas att det kommer att läka sig fort. Kram

    SvaraRadera