torsdag 1 september 2011

Men Jisses!

Jag hinner ju inte blogga !?! Och än mindre uppdatera mig i era bloggar?!?
Vad jag gör??? Ja ni... ingen aning, eller... jo, jag syr, går med hundarna, handlar, lagar mat och allt det där som jag BRUKAR göra...men allt tar sådan TIIID??? Jag som brukar ha FULL FART har helt plötsligt hamnat i något slags vacuuum och allt går seeegt...

Var hos min psykolog idag, och hon säger att det är ett typiskt tecken på att man går igenom en depression, och jag antar att hon vet vad hon pratar om...eller, det får vi väl hoppas att hon vet ;)  Men hon sa också att jag får se det som att det ju är övergående.

I morgon blir det FORMEX-mässa med mina kära barndomsvänner Stina och Malin hemifrån Jämtland. Ska bli sååå roligt att träffa dem igen och mässan är ju bara sååå underbar!

Sedan är det bara att åka hem och börja fixa till lördagens middag. Vi har bjudit hit Johnny och Sabina på middag. Jag är nu klar med menyn:
Förrätt: lax och räkröra på kavring
Varmrätt: Tjälknul m potatisgratäng, rödvinssås, sparris och sallad
Efterrätt: Hallonpaj m maräng och hemgjord vaniljglass

Blir nog bra, eller vad tror ni? Sedan blir det lite ost och kex...

Har precis gjort pajdegen som nu ligger i kylskåpet. Ska nog försöka hinna med någonting mer innan jag går och lägger mig också.

I dag svimmade jag igen ..? Skulle gå ner till valparna i hagen, och då jag gick i trappan ute så sa det bara pang och jag låg i trappan, med ett paraply som var "ut-och-in", och en väldigt öm armbåge, och rygg... hrm... tredje gången sedan i lördags? Måste nog ringa dr och fråga om det verkligen är så att man ska ha de här biverkningarna?

Fick även svar på mina blodprover...jag har förhöjda kaliumhalter, och förhöjda levervärden. Stod också att han inte visste riktigt vad detta betydde, så han hade skickat det vidare till min vårdcentral för att de skulle tolka dem. Jag har för mig att jag läst någonstans att man KAN ha förhöjda levervärden då man går på "ren kur" men att det sedan blir normalt igen, då man äter mat. Och kanske är det så att eftersom jag gått på enbart shakes så länge så tar det lite tid för min kropp att återställa dessa..? Jaja, vi får se vad de säger på VC.

ja, nu vet ni vad jag har för mig - nu ska jag kolla runt lite hos er!

kramiz

3 kommentarer:

  1. Nej ibland har man inte tid7 ro och blogga och svara på kommentarer...å så får det helt enkelt vara..

    "skönt" och få svar, hoppas du får något vettigt ur VC.... min läkare skulle ringa idag, men det glömde hon nog, så får ringa själv imorgon, vill veta om röntgen visa något, så de kan skicka till en MR så fort som möjligt och om jag kan få en spruta innan helgen :)

    SvaraRadera
  2. Oj, svimmar, formexmässam psykolog, bloggkaos.. Det var mkt i ett inlägg!

    Bara du tar det lugnt vännen, jag behöver ju dig nu!!! Snart måste du skicka!!!
    LOVE

    SvaraRadera
  3. Ojdå, vad pysslar du med om dagarna som gör att du svimmar. Låter inte bra och bra att de kollar upp detta på VC tycker jag. Jadetta med tiden, jag känner med att jag knappt hinner med, jag bloggar men sedan att hinna med alla kommentarer och att läsa bloggar är det värre med, så det får bli i omgångar och just nu på jobbet ;) Kram

    SvaraRadera