tisdag 6 september 2011

Inlägg 666

Japp, nu är det nr 666 - the number of the beast... hehe... som det gamla Iron Maiden -fans jag är så kunde jag ju inte låta bli att reagera då jag såg detta ;)

I dag har jag varit till stora staden. Åkte med de nya dubbeldäck-bussarna in, och eftersom jag är från landet, såg jag givetvis till att "tränga" mig så jag stod som nr 2 i kön och därför kunde inta platsen längst fram på övervåningen :) Tänkte ta en bild, men på sätet bredvid mig satt en ung kille och jag tänkte att han kanske skulle tycka jag var patetisk, så sorry - blev ingen bild!
Skickade i af ett sms till dottern F: "Jag sitter längst fram där uppe!" och fick till svar: "Cool du är!" :)



Vi möttes vid Tekniska Högskolan och tog bussen till Fridhemsplan, där vi mötte upp mannen och gick till St Eriks Gymnasium, som med sina 1500 elever är det största gymnasiet i Stockholm Stad. Vi samlades först i aulan där rektor höll ett litet inlägg, och sedan fick vi gå med mentorerna till resp klassrum och få lite mer information. Skolan var jättefin och mentorerna verkade väldigt bra. Jag föstår att hon trivs - även om hon måste åka 05:45 och komma hem 19:00...jättelånga dagar!!! :(

Fick också veta att Stellan Skarsgård´s yngsta son, Valter, går 1:a året på estet där även han, fast han går i teaterklassen.

Sedan tog vi bussen tillbaka hem till vischan, och nu slötittar jag på tv... är helt slut efter min lilla utflykt *asg*

kramiz

2 kommentarer:

  1. Klart att du är cool, den coolaste mamman :) Visst är dte konstigt det där när man vill ta en bild så finns det folk runt omkring som man tror sig tycka att det ser konstigt ut att fotografera, men ser man sig omkring så är det precis så folk gör idag :) Kram

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag besviken, ingen bild, snyft!

    SvaraRadera